کمبود اعتبار مهمترین مشکل محیط زیست در استان یزد است

خبرگزاری شبستان: رئیس محیط زیست استان یزد با اشاره به منابطع طبیعی و محیط زیست درا ستان یزد گفت:  کمبود اعتبار مهمترین مشکل محیط زیست در استان یزد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد،  سیدحسین سادات‌موسوی، رئیس محیط زیست استان یزد روز گذشته (14 آذر) در نشست شورای عالی توسعه استان یزد در محل استانداری یزد با حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور گفت:  سرو ابرکوه یکی از نمونه هایی است که در کشور می تواند به عنوان پایلوت باشد و استان نیز نزدیک به 600 میلیون در این زمینه ارائه کرده است .

وی افزود: استان یزد در مقابله با خشکسالی پایلوت کشور است و با توجه به زمینه های موجود در این زمینه فعالیت هایی انجام شده است.

موسوی خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقاتی یوز آسیایی، مرکز تحقیقاتی گورخر ایرانی، گوزن زرد ایرانی از جمله مرکزهای تحقیقاتی استان یزد است که امیداریم با همکاری مسئولان این مرکزها فعالتر شوند.

وی افزود: آمارها نشان می دهند که 20 تا 30 درصد گونه های جانوری افزایش پیدا کرده است که این نشان دهنده فعالیت محیط بانان است.

رئیس محیط زیست استان یزد کمبود اعتبار یکی از مشکلات ما در زمینه سرو ابرکوه است و در این زمینه نیز شیرکوه به عنوان نگین سبز استان یزد است که ارزش اقتصاد سبز مقاومتی اهمیت بالایی دارد.

 

کد خبر 505554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha