برخی مطالب در حوزه طب سنتی واقعی نیست

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: ما طب سنتی اصیل و علمی را قبول داریم ولی بسیاری از گفته ها و نوشته ها در واقع طب سنتی نیست و به این حوزه چسبانده می شود.

منوچهر مهرام در گفتگو با خبرنگار شبستان در قزوین بیان کرد: بحث طب سنتی موضوعی است که ما آن را رد نمی کنیم اما موضوعی که در این بین وجود دارد این است که متأُسفانه هر کسی به نام طب سنتی سخنان نادرستی را به مردم می گوید.

وی ادامه داد: حتی یک تا دو نفری هستند که برخی دانشگاه ها از آنها در بحث طب سنتی دعوت می کنند که وابسته به دانشگاه نیستند و ما اینها را قبول نداریم چراکه این افراد تسلط کافی به مبحث طب سنتی ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اضافه کرد: متأسفانه برخی در بحث طب سنتی حرف هایی را می زنند و آیه و حدیث پیدا کرده و ارتباط می دهند به طب سنتی و نتیجه گیری می کنند.

وی عنوان کرد: ما طب سنتی اصیل و علمی را قبول داریم ولی بسیاری از گفته ها و نوشته ها در واقع طب سنتی نیست و به این حوزه چسبانده می شود.

مهرام در ادامه در خصوص علت مراجعه بیشتر مردم قزوین به پزشکان در تهران اظهار کرد: در این حوزه هر اقدامی صورت گیرد باز عده ای به بیمارستان و پزشکان تهران مراجعه می کنند و در واقع مرگ و میر در بیمارستان های قزوین بزرگنمایی می شود در حالی که باید دید در چه شرایطی و به چه علتی این موضوع اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: ما نمی گوییم اگر خطای پزشکی رخ دهد اشکالی ندارد بلکه ما داریم کاری می کنیم این امر اتفاق نیفتد و در واقع این خطای پزشکی نیز دلایل مختلفی دارد و باعث بی اعتمادی مردم می شود ولی مرگ و میر  و بروز خطاها در شهرهای بزرگ گم شده و دیده نمی شود ولی در شهرهای کوچک بزرگنمایی می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطر نشان کرد: بنابراین علت مراجعه به تهران بخشی به دلیل شرایط فرهنگی و عدم باور خود است و البته ما داریم خودمان را تجهیز می کنیم تا این امر کاهش یابد.

کد خبر 505595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha