تشکیل 500 پرونده تخلف از ابتدای طرح نظارتی هدفمندی یارانه‌ها درخراسان جنوبی

رئیس سازمان بازرگانی خراسان جنوبی از تشکیل 500 پرونده تخلف از ابتدای طرح نظارتی ویژه هدفمندی سازی یارانه ‌ها در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، نادر میرشکار، امروز صبح (22 آذر) در نشست شورای اداری شهرستان درمیان با اشاره به طرح هدفمند شدن یارانه‌ها تصریح کرد: تاکنون بیش از 20 هزار مورد بازرسی از واحد های خدماتی‌ در خراسان جنوبی صورت گرفته که در این راستا 500 پرونده تخلف به ارزش 12 میلیارد ریال تشکیل شده است.

 

وی با بیان اینکه بازار از نظر کنترل قیمت‌ها مداوم توسط بازرسان تحت نظر است، اظهار کرد: تاکنون 160 انبار کالا و سردخانه توسط بازرگانی استان شناسایی شده و تمام انبارهای موجود در این استان، زیر چتر نظارتی بازرسان سازمان بازرگانی قرار دارد.

 

رئیس سازمان بازرگانی خراسان جنوبی از ذخیره‌سازی 13 کالای اساسی خبر داد و اذعان کرد: با توجه به برنامه‌ها و بسته‌های سیاستی پیش‌بینی شده در طرح هدفمندسازی یارانه‌ها، عدالت اجتماعی به معنای واقعی در جامعه نهادینه می‌شود.

 

وی شرایط حاکم بر بازار را توأم با آرامش نسبی ارزیابی کرد و افزود: گزارشات حاکی از شرایط مناسب در بازار است و ستاد خبری بازرگانی در تمام اوقات شبانه روزی آمادگی پاسخگویی به گزارشات مردمی را دارد.

 

میرشکار ادامه داد: با توجه به در پیش بودن ایام محرم و بر حسب پیش‌ بینی‌های انجام شده سهمیه نذورات شهرستان‌ها و مراکز توزیع مشخص گردیده است.

 

فرماندار درمیان نیز در این جلسه گفت: خشکسالی، سیل و زلزله از جمله آسیب‌ها طبیعی هستند که امنیت و امرار معاش و زندگی مردم این شهرستان را تهدید می‌کنند.

 

رجبعلی براتی، برگزاری چندین نشست توجیهی با علما، مسئولان، کارشناسان ادارات و دستگاه‌های اجرایی و اقشار مختلف جامعه را از مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده فرمانداری درمیان در زمینه طرح هدفمندسازی یارانه‌ها برشمرد و افزود: مهم‌ترین مشکل شهرستان در بخش فرهنگی عدم توسعه متناسب زیر ساخت‌ها است، به طوری که ساختمان کتابخانه عمومی شهر اسدیه فاقد امکانات اولیه برای استفاده جوانان و علاقمندان به کتاب از این فضا است.

 

فرماندار درمیان از آبرسانی 80 روستای این شهرستان با تانکر خبر داد و خواستار بهسازی محور بیرجند به اسدیه، ساماندهی رودخانه‌های فصلی شهرستان و اختصاص صد درصد اعتبارات پروژه‌های نیمه تمام با میزان پیشرفت فیزیکی بالا شد.

 

وی با بیان اینکه ساختمان آموزشی پیام نور اسدیه 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، یادآور شد: میانگین پیشرفت فیزیکی سایر طرح‌های عمرانی این شهرستان نیز در حد مطلوب و قابل قبولی است.

 

خبرنگار: زینب رمضانی

کد خبر 5056

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha