اجتماع عظیم اربعین حسینی وحدت و اتحاد مسلمانان را به جهانیان ثابت کرد

خبرگزاری شبستان:نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: حضور گسترده مسلمانان در اجتماع عظیم اربعین حسینی اتحاد جهان اسلام را به دنیا ثابت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، آیت‌اله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در خطبه‌های امروز نماز جمعه زنجان اظهار کرد: حضور عظیم مسلمانان در اربعین حسینی حماسه ای دیگر آفرید.

 

وی با تسلیت سالروز رحلت پیامبر اکرم (صلی اله علیها)، شهادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) و شهادت امام رضا (علیه السلام) خاطرنشان کرد: پیاده روی مسلمانان در این اجتماع وحدت جهان اسلام را به همه دنیا ثابت کرد.

 

خطیب جمعه زنجان به آثار اجتماعی حضور میلیونی مسلمانان از 50 کشور جهان در این پیاده روی اشاره کرد و گفت: عشق و ارادات به اهل بیت(علیه السلام) این وحدت را پدید آورده است.

 

به گفته امام جمعه زنجان این حماسه را مانور قدرت کشورهای جهان اسلام برشمرد و افزود: حضور زائران در کربلا حرکتی غیرقابل وصف از سوی شیعیان بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود به درگیری نیروهای مسلح آذربایجان با عزاداران روز اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: علیرغم اینکه جنازه برخی کشته شدگان به خانواده هایشان تحویل داده نشده است، ولی باید به این مساله واقف بود که چراغ اهل بیت در دل مسلمانان خاموش نمی شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان افزود: این اقدامات موجب افزایش خشم و نفرت مسلمانان و شیعیان می شود.

 

وی در ادامه به سالروز آغاز هجرت پیامبر از مکه به مدینه و آغاز تاریخ هجری قمری اشاره کرد و افزود: 23 آذر نیز سالروز قرارداد انگیس و اسرائیل برسر مساله فلسطین است.

 

آیت اله خاتمی همچنین به هفته پژوهش و تاکیدات رهبری در این خصوص اشاره کرد و گفت: براساس بیانات رهبری برای مقابله با عقب ماندگی کشور در دوران پهلوی باید جهش علمی رخ دهد.

 

 

کد خبر 506814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha