رهبری حکیمانه و انسجام مردم نقاط تمایز انقلاب ایران با قیام های منطقه

فرمانده سپاه تهران انقلاب اسلامی را انقلابی منحصر به فرد دانست و گفت: رهبری حکیمانه و انسجام مردم دو نقطه عمده تمایز میان انقلاب ایران و قیام های منطقه است.

سردار حسین همدانی، فرمانده سپاه پاسداران تهران بزرگ به خبرنگار شبستان گفت: انقلاب اسلامی ایران، انفجاری بود که منطقه را تحت تاثیر خود قرار داد با وقوع انقلاب ایران بیداری ملت ها شروع شد اما دشمنان انقلاب احساس خطر کردند و هر چه در توانشان داشتند برای شکست این انقلاب انجام دادند.

وی ادامه داد: وقتی توطئه های دشمنان از حوادث کردستان گرفته تا جنگ تحمیلی و تهدیدات دیگر به نتیجه نرسید مردم جهان به خصوص خاورمیانه مشاهده کردند که این ملت متکی به خود است و با توکل به خدا بدون اتصال به شرق و غرب دارد خود را در جهان تثبیت می کند.

همدانی با اشاره به پیروی انقلاب های منطقه از انقلاب اسلامی ایران گفت: پیشرفت های مختلف ایران در سه دهه انقلاب انگیزه ای برای ملت های منطقه به وجود آورد در آغاز دهه چهارم انقلاب شاهد خیزش های مردمی در منطقه هستیم.

فرمانده سپاه تهران با اشاره به نقش روحانیت در خیزش های منطقه گفت: اولین تاثیر روحانیت به تاثیر امام خمینی و در درجه بعد رهبر معظم انقلاب مربوط است دیدیدم که مقام معظم رهبری به شدت از قیام های منطقه حمایت کرده و به آنها نوید پیروزی دادند.

همدانی با منحصر به فرد خواندن انقلاب اسلامی ایران گفت: باید دقت کرد که انقلاب اسلامی ایران از هر جهت منحصر به فرد بود زیرا اولاً در زمانی به وقوع پیوست که دو ابرقدرت شرق و غرب جهان را قبضه کرده بودند و ثانیاً ساختار نظامی 2500 ساله را زیر و رو کرد.

وی تصریح کرد: عنصر رهبری و انسجام مردم ایران، دو نقطه عمده تمایز میان انقلاب ایران و قیام های منطقه است کشورهای منطقه از خلاء رهبری حکیم و فرزانه رنج می برند و از رابطه میان امام و امت که در روایات هم بر آن تاکید شده بهره ای ندارند.

فرمانده سپاه تهران افزود: شیعیان لبنان جز نامعدود گروه هایی بودند که توانستند تمام و کمال از الگوی انقلاب ایران پیروی کنند و امیدواریم کشورهای دیگر نیز بتوانند در جهت پیاده سازی احکام اسلام و برقراری نظامی اسلامی گامی محکم بردارند نه این که تنها افراد راس کار عوض شوند.

پایان پیام/
 

کد خبر 50707

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha