نقش زنان در ترویج نماز دستور کار کمیته های پژوهشی رابطان خواهر کانون های مساجد کردستان

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان بر فعال شدن هسته های پژوهشی در کانون های مساجد استان توسط رابطان خواهر تاکید کرد و گفت: کمیته های پژوهشی در راستای نقش زنان در ترویج نماز فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان امروز (28 آذر) در نشست فصلی رابطان منطقه ای خواهران عضو کانون های مساجد استان در سنندج اظهار کرد: از صدر اسلام تا کنون مساجد مرکز فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و قلب تپنده جامعه به شمار آمده اند.

 

وی با تاکید بر احیای کارکردهای مساجد بیان کرد: پژوهش و تشکیل هسته های پژوهشی یکی از کارکردهای مساجد و کانون های فرهنگی و هنری است که می تواند نقش موثری در شناسایی آسیب های جامعه بر عهده داشته باشد.

 

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان با بیان اینکه هسته های پژوهشی نقش مغز متفکر و طراح فعالیت های فرهنگی مساجد را بر عهده دارد، افزود: در حوزه پژوهش‌های کاربردی با نگاه بومی از ظرفیت کانون‌ها استفاده می‌کنیم.

 

گلباغی خاطر نشان کرد: هسته‌های پژوهش کانون‌های مساجد باعث حرکت هدف‌دار اعضا و به تبع سایر کانون‌ها می‌شود و می توان از این پتانسیل در جهت آسیب شناسایی فعالیت ها و لزوم توجه به مسائل و آسیب های اجتماعی بهره گرفت.

 

بانوان هسته های پژوهشی را در کانون های مساجد فعال کنند

مسئول واحد خواهران دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به نقش محوری مساجد اظهار داشت: مسجد بهترین مکان برای سرمایه گذاری مؤلفه های دینی است و باید از این ظرفیت در راستای تحقق اهداف متعالی نظام بهره گرفت.

 

هانا حبیبی، توجه به پژوهش در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد را ضروری عنوان کرد و افزود: رابطان خواهر در کانون های مساجد نسبت به تشکیل هسته های پژوهشی اقدام کنند.

 

در ادامه این جلسه سه کمیته پژوهشی، سبک زندگی اسلامی و حجاب و عفاف به تعداد اعضای جلسه تشکیل شد.

 

نقش زنان در ترویج نماز در دستور کار کمیته ها پژوهشی رابطان خواهر کانون های مساجد کردستان قرار گرفت.

 

 

 

کد خبر 508680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha