روحانیون به زیبایی تلاوت نماز توجه کنند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه بخش کبگیان، ضمن تاکید بر اینکه مدیر در جامعه اسلامی باید نماز خوان باشد و در این راستا تلاش کند، از روحانیون خواست به زیبایی تلاوت نماز توجه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام علی وحدانی فر، امام جمعه بخش کبگیان، امروز(28 آذر) در نخستین اجلاس استانی نماز کهگیلویه و بویراحمد که در یاسوج برگزار شد، گفت: نماز یک عبادت مشترک در همه ادیان بوده و می توان به واسطه نماز وحدت و تقریب را در همه ادیان گسترش داد.

 

وی با بیان اینکه در دین یهود و مسحیت خداوند به نماز تاکید دارند، افزود: نگاه به نماز الهی است و اگر نگاه به نماز اسلامی باشد، نماز نیست؛ بلکه نمازی که نگاه اسلامی دارد مورد تایید و باعث وحدت می شود.

 

وحدانی فر، با ذکر این سوال که چه کار کنیم تا نماز به درستی برگزار شود؟ به آیه 41 سوره حج «الَّذينَ إِن مَكَّنّاهُم فِي الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّكاةَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنكَرِ ۗ وَلِلَّهِ عاقِبَةُ الأُمورِ» اشاره و اظهار داشت: این آیه معنای فراوان دارد که باید از پیام های قرآن درس گرفت و به کار بست.

 

امام جمعه چیتاب پیروی نکردن از پیام های قرآن را یکی از معضلات جامعه اسلامی دانست و عنوان کرد: مدیران دستگاه ها باید به نماز اهمیت دهند؛ زیرا  وقتی مدیر برای حضور در نماز کوتاهی می کند، دیگر از کارمند مجموعه انتظاری نیست.

 

وی در ادامه یادآور شد: اقامه نماز، ادای زکات و امر به معروف و نهی از منکر مقطعی نیست و باید در همه ادوار مسئول بوده و نسبت به آنها اهتمام جدی داشته باشیم.

 

وحدانی فر نماز را عمود دین دانست و با بیان اینکه نماز همراه با زکات، حج، جهاد و... آمده است، خاطرنشان کرد: باید به این خودباوری برسیم که اصل و اساس دین نماز است.

 

امام جمعه چیتاب نسبت به وظیفه مسئولان و روحانیون در زمینه گسترش فرهنگ نماز در جامعه تاکید و ادامه داد: در صورت عمل روحانیون و مسئولان به وظایف خود، شاهد گسترش فرهنگ نماز در جامعه خواهیم بود.

 

وی با بیان این که وقتی به اعتبار(پول) در زمینه نماز می رسیم، کار می لنگد، اذعان کرد: باید به این یقین برسیم که نماز اصل دین بوده و باید در راستای این اصل تلاش کرد.

 

وحدانی فر ضمن تاکید بر اینکه مدیر در جامعه اسلامی باید نماز خوان باشد و در این راستا تلاش کند، از روحانیون خواست به زیبایی تلاوت نماز توجه کنند.

 

این کارشناس مذهبی در استان کهگیلویه و بویراحمد دین اسلام را دین زیبایی ها دانست و ابراز داشت: این زیبایی ها باید در همه زمینه های دین تجلی داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه سخنرانی بیش از حد وجه شرعی ندارد، افزود: امام جماعت باید وقت سخنرانی را در نظر داشته باشد.

 

وحدانی فر در پایان از استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواست که مدیران را موظف کند تا بحث ترویج نماز در ادارات را جدی بگیرند.

 

در پایان این اجلاسیه از دستگاه های برتر در امر ترویج نماز در استان کهگیلویه و بویراحمد با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

 

کد خبر 508681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha