ماسال، رتبه اول سرانه كتاب در كتابخانه های گیلان را دارد

خبرگزاری شبستان:مدير كل كتابخانه هاي عمومي گيلان گفت: شهرستان ماسال به تناسب جمعيت، بيشترين سرانه كتاب موجود در كتابخانه را در استان گيلان دارا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ماسال و به نقل از فرمانداری ماسال، امير محمد پور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان در جلسه كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان ماسال با بيان اينكه با حمايت‌هاي فرماندار ماسال، شاهد تغيير و تحول خوبي در زمينه گسترش فرهنگ كتابخواني و ارتقاء امكانات كتابخانه‌هاي عمومي در اين شهرستان هستيم، افزود: كتابخانه عمومي در هر كشوري به عنوان مهمترين نهادي است كه به نيازهاي فرهنگي و اطلاعاتي اقشار جامعه بدون در نظر گرفتن سن و شغل آنها  مي‌پردازد.

 

وي با اشاره به توجه ويژه به كتابخانه‌هاي عمومي از سوي كميته برنامه ريزي شهرستان ماسال گفت: با تخصيص بودجه مناسب، شاهد پيشرفت 70 درصدي احداث كتابخانه هاي عمومي شهرستان هستيم.

 

مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان، 2 شيفته شدن برخي از كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان را نشان از انگيزه بالاي مردم جهت مطالعه كتاب و نياز شهرستان به احداث كتابخانه‌هاي جديد دانست و جهت رفع كمبود فضاي كتابخانه اي شهرستان پيشنهاد كرد: كتابخانه‌هاي جديد در مجتمع فرهنگي در حال احداث شهرستان و پارك شهداي ماسال احداث شوند.

 

اختصاص يك ميليارد تومان اعتبار جهت توسعه فضاهاي فرهنگي در ماسال
فرماندار ماسال نيز در اين جلسه با بيان اينكه آمار هاي نگران كننده و متناقضي در زمينه سرانه مطالعه كتاب در كشور وجود دارد، خاطرنشان كرد: آن چه كه مسلم است اين است كه دانش محور توانايي است و دانشمندان گذشته با كسب دانش و مطالعه كتاب توانستند قله‌هاي علم را فتح كنند تا ما امروز از ثمرات فرهنگي آنها در حوزه‌هاي مختلف استفاده کنیم.

 

محمود قاسم نژاد با ابراز خرسندي از كسب رتبه اول ماسال در زمينه سرانه كتاب موجود در كتابخانه‌ها، گفت: شهرستان ماسال عليرغم همه محدوديت‌ها و كمبود فضاي عمومي فرهنگي، موفق به كسب اين رتبه شده است و مطمئنا در صورت ارتقاء امكانات رشد فرهنگي اين شهرستان روزافزون تر خواهد بود.

 

وي با اشاره به كمبود فضاي فرهنگي براي ادارات فرهنگي از جمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي، تبليغات اسلامي، كانون پرورش فكري و آموزش و پرورش، از اختصاص بودجه يك ميلياردي براي رفع مشكل كمبود فضاي فرهنگي شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در سال جاري با همه محدوديت‌هاي اعتباري در كميته برنامه ريزي شهرستان  به مبحث امور فرهنگي به طور ويژه توجه شده است.

 

فرماندار ماسال با استقبال از پيشنهاد احداث ساختمان كتابخانه در پارك شهداي ماسال، گفت: پارك شهداي ماسال به دليل مركزيت و دسترسي آسان شهروندان به كتابخانه مي‌تواند در راستاي توسعه فرهنگ كتابخواني بسیار مؤثر باشد.

 

قاسم نژاد با تاكيد بر لزوم استفاده از كتابخانه‌هاي سيار در روستاها و بهره بردن از ظرفيت NGO ها در جهت توسعه و تعميق فرهنگ مطالعه، از مديركل كتابخانه‌هاي عمومي خواست: با توجه به پيشرفت‌هاي شهرستان ماسال در امر كتابخاني عليرغم محدوديت‌هاي فرهنگي در جهت ايجاد تعادل بين امكانات فرهنگي شهرستان‌ها و تشويق اين شهرستان، در توزيع اعتبارات به اين شهرستان نگاه ويژه شود.

 

وي با بيان اينكه كه خود را سرباز فرهنگي در زمينه كتابخانه‌ها مي‌دانيم از ادارات و نهادهاي شهرستان خواست: تا مكان‌هاي را به عنوان پايگاه كتاب و كتابخواني در ادارات و اماكن عمومي شهرستان، تعبيه کند.

کد خبر 510819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha