عرضه مهرباني در كوچه/ جلوه تاثيرپذيري از پيامبر رافت(ص) در قائم شهر

خبرگزاری شبستان: عرضه مهرباني در كوچه اين روزها كه برگ درختان، زمين را پوشانده و سوز سرما در استخوان ها نفوذ كرده، جلوه اي ديگر بر تاثيرپذيري از پيامبر رافت(ص) در قائم شهر است.

خبرگزاري شبستان – مازندران

 

عرضه مهرباني در كوچه اين روزها كه برگ درختان، زمين را پوشانده و سوز سرما در استخوان ها نفوذ كرده، جلوه اي ديگر بر سخاوت و بخشش قائم شهري ها، جلوه تاثيرپذيري از پيامبر رافت(صلي الله عليه و آله و سلم) است.

 

در هفته وحدت، ولادت پيامبر رحمت و مهرباني حضرت محمد مصطفي(صلي الله عليه و آله و سلم)، جلوه اي از عطوفت آن حضرت كه در دل ها، نقش بسته است در كوچه شفا شهرستان قائم شهر، واقع در خيابان دكتر علي شريعتي، جويبار سابق، كوچه اي به نام مهرباني را ايجاد كرده است.

 

نوشته نيازداري بردار نه تنها به رهگذران، اين مطلب را گوشزد مي كند كه نيازمنداني در خانواده و بستگان حتي در همسايگي نيز وجود دارد و همچنين اينكه بايد شكرگزار خدا در همه حال بود كه چنين مردمان سخاوتمندي هنوز هم در جامعه پيدا  مي شوند.

 

منوچهر پهلوان، استاد جامعه شناسي و عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد بابل، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري شبستان در ساري گفت: مهرباني و رئوف بودن و انس و الفت به هر حال جز ارزش هاي ديني و مذهبي محسوب مي شود به ويژه ايراني ها كه مهمان نوازي، مهرباني كردن، لطافت رفتاري و انس كرداري معروف هستند.

 

وي ادامه داد: بذل و بخشش و خدمت به ديگران و محترم داشتن قشر نيازمند جامعه و فقرا از خصايصي بوده كه در ايرانيان يك قدمت تاريخي و باستاني است.

 

پهلوان اظهار كرد: در مناسبت ها، اعياد، مناسك و روز هاي خاص نظير هفته وحدت و تولد عيسي مسيح(عليه السلام)، پديده اي جديد در ايران به نام ديوارهاي مهرباني، شكل گرفته است.

 

وي بيان كرد: اعضاي جامعه كساني كه توانمندي دارند، پوشش و البسه خود را كه به نوعي مرتب و رنگ نباخته است را در انظار عمومي و مكان هاي خاص قرار مي دهند.

 

پهلوان ابراز كرد: نيازمند آبرومند كه نمي خواهد كسي از وضعيت مالي آنها باخبر شود و آنقدر عزت نفس دارد كه دست خود را جلوي ديگران دراز نمي كند، بهانه اي شكل گرفت كه در آويزها لباس و كلاه و چتر مورد نياز خود را بردارد و استفاده كند.

 

وي گفت: افرادي كه به نوعي داراي وضع خوب هستند، پوشش ها و وسايلي كه نياز ندارند بر روي ديوارها، قرار مي دهند كه ديوار حائل ميان دو قشر مرفه و نيازمند جامعه است و ديوار خجالت و شرمساري محسوب نمي شود.  

 

پهلوان عنوان كرد: اينگونه ديوار ها، ديوار مهرورزي، سعادت و نيكبختي است كه اين ديوار و حصار و حائل بين افراد غني و فقير جامعه، ايجاد شده و با اين حركت ها، اين ديوارها، كوتاه تر مي شود و آشتي و رفاقت مجدد ميان دارا و ندار، ايجاد مي كند.

 

وي اظهار كرد: ديوارها در مكان هايي كه مودت و دوستي وجود دارد، نازك تر مي شود و ديگر پوشش و حائل نيست كه اين فضا، ابداعات و ابتكارات جديد به نوعي ابراز دوستي و عطوفت انسان هاي عصر جديد، است.

 

پهلوان بيان كرد: با گسترش چنين ديوارهايي و رويكرد به طرف توزيع نوشت افزار و وسايل منزل مي طلبد تا متوليان، شهرداري ها و خيرين اين حركت خداپسندانه را به نمايشگاه دائمي تبديل كنند و در روزهاي خاصي، صداقت و راستي آزمايي، ترويج يابد.

 

وي ابراز كرد: افرادي كه براي ديگران، پول خرج مي كنند از سطح شادي بيشتري برخوردار هستند و موجب افزايش طول عمر آنها مي شود كه اين امر در نشاط، سعادت و سلامت جامعه تاثير گذار است.

 

سيلوانا نجفي، يكي از عابران كوچه مهرباني، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري شبستان در ساري گفت: اين كار به نوعي همدلي اقشار مختلف مردم جامعه را نشان مي دهد.

 

وي افزود: وحدت رويه در اين امر، كار قشنگ و مطلوبي به شمار مي آيد به ويژه كه همزمان با هفته وحدت، صورت گرفته است اما رسيدن اين لباس ها به دست نيازمندان واقعي، در خور تامل است.

 

نجفي اظهار كرد: ساماندهي اينگونه از كارها و عرضه پوشاك در فضايي كه از نور آفتاب و سوز سرما، مصون باشد و نيازمند آبرومند اين البسه را دريافت كند، خروجي خوبي خواهد داشت.  

  

گزارش: معصومه عليزاده

کد خبر 510837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha