هدایت افکار عمومی برای اطلاع از واقعیت ها، وظیفه مهم رسانه در رابطه با انتخابات است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: با توجه به حساسیت‌‌ها و موقعیت‌‌های سیاسی داخلی و خارجی که در نظام جمهوری اسلامی ایران با آن مواجه هستیم؛ لازم است در این راستا افکار عمومی به نحوی هدایت شوند که در جریان واقعیت‌ها قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدرضا علیزاده، صبح امروز(۶دی) در جلسه هم‌اندیشی اصحاب رسانه با رئیس کل دادگستری استان با موضوع برگزاری انتخابات و جرایم و تخلفات انتخاباتی با گرامیداشت هفته وحدت، افزود: نقش مطبوعات در اطلاع‌رسانی به موقع و افزایش دانش و اطلاعات مردم بسیار موثر بوده که رسالت اصلی مطبوعات تلقی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین رویدادهای سیاسی کشور انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی است، تصریح کرد: با توجه به حساسیت‌‌ها و موقعیت‌‌های سیاسی داخلی و خارجی که در نظام جمهوری اسلامی ایران با آن مواجه هستیم؛ لازم است در این راستا افکار عمومی به نحوی هدایت شوند که در جریان واقعیت‌ها قرار گیرند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با تأکید براینکه مطبوعات و رسانه‌ها نباید در انتخابات منفعل عمل کنند، بلکه همه باید در چارچوب قانون و مقررات عمل حرکت کنند، گفت: یکی از جامع‌ترین قانون، قانون مطبوعات کشور است که رسانه‌ها باید به آن توجه کنند.

 

علیزاده با بیان اینکه وظیفه‌ای که دستگاه‌های نظارتی از جمله دادگستری دارد باعث می‌شود انتخابات با آرامش بیشتری برگزار شود؛  انتقادات سازنده را حق مطبوعات دانست و گفت: مطبوعات حق دارند که نظرات و انتقادات سازنده مطابق با موازین اسلامی را درج کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با ابراز امیدواری بر اینکه با مشارکت همه مطبوعات استان انتخابات سالمی برگزار کنیم؛ در توصیه به مدیران مسئول رسانه ها بر مطالعه دقیق قانون مطبوعات تأکید کرد و گفت: شور و نشاط انتخاباتی از دیگر وظایف رسانه‌ها است.

 

وی با بیان اینکه نظم در زمان انتشار در دوره انتخابات باید حفظ شود و در این ایام قرار نیست یک هفته‌نامه به روزنامه تبدیل شود و گستره توزیع نشریات نیز باید رعایت شود و چاپ ویژه‌نامه انتخاباتی باید همراه با نشریه با همان ترتیب و قوانین باشد، تصریح کرد: مجوز برخی از نشریات به علت عدم توالی انتشار لغو شده است بنایراین مدیران مسئول می‌توانند با مراجعه به سایت ارشاد از وضعیت مجوز خود باخبر شوند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از وجود 41 سایت خبری مجاز در استان کرمان خبرداد و با بیان اینکه این سایت‌ها تایع قانون مطبوعات هستند؛ همچنین به وجود سایت‌های غیرمجاز در کرمان اشاره و تصریح کرد: تعاملی بین اداره ارشاد و دادستانی برای این سایت‌های غیرمجاز شکل می‌گیرد تا تکلیف این سایت‌ها در ایام انتخابات روشن شود، زیرا برخی اتفاقات و سوء‌استفاده‌ها از طریق سایت‌های غیرمجاز شکل می‌گیرد که برخورد قضایی با آنها انجام می‌شود.

 

وی با اشاره به لغو مجوز 43 نشریه در استان کرمان و اینکه این نشریات بر طبق ماده 16 لغو مجوز شدند؛ افزود: امیدواریم با موارد و مسائل مطرح در این نشست کم‌ترین مشکلات را در زمینه مطبوعات در ایام انتخابات داشته باشیم.


وحید محمدی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این نشست، با گرامیداشت میلاد نبی‌مکرم اسلام(صلی الله علیه وآله) و امام جعفر صادق (علیه‌السلام)، گفت: انتخابات یک اتفاق مهم و سرنوشت ساز در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه در ایام انتخابات نقش بسیار مهم و موثری را برعهده دارند، افزود: امیدواریم حماسه ویژه‌ای در انتخابات سال جاری با همدلی و همزبانی بین دولت و ملت خلق شود.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: جلسه هم‌اندیشی اصحاب رسانه با رئیس کل دادگستری استان کرمان برای بهره بردن از نظرات مسئولان و دست‌اندرکاران نظارتی در انتخابات برگزار شده است.

 

 

کد خبر 510878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha