آزادسازی قیمت بلیط هواپیماها برای توسعه ناوگان هوایی است

خبرگزاری شبستان: ریاست سازمان هواپیمایی کشور گفت: آزادسازی قیمت بلیط هواپیما نخستین اقدام برای رفع آسیب و توسعه ناوگان هوایی کشور است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، علی عابدزاده ریاست سازمان هواپیمایی کشور در 31 امین سالروز صدور فرمان امام (ره) مبنی بر واگذاری ماموریت امنیت پرواز و حفاظت و هوایی به سپاه گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب انواع اقدامات برای به زانو درآوردن جمهوری اسلامی به کار گرفته شد. در حوزه حمل و نقل هوایی ظرفیتهای زیادی وجود دارد که باید به آن توجه کرد.

وی با اشاره به دیدار وزارت راه در سال 64 با رهبر انقلاب افزود: اگر در آن زمان فرامین ایشان اجرایی می شد شاهد رشد و شکوفایی بیشتر بودیم.

وی گفت: با مدلهای توسعه و پیشرفت و چشم اندازی که برای صنعت هوایی تعریف شد نمی توان کشورهای حاشیه خلیج فارس و ترکیه را پشت سر گذاشت باید تغییراتی انجام شد البته امروز دست اندرکاران این صنعت مصمم به تسریع در پیشبرد امور هستند تا از استانداردهای بین المللی عقب نمانیم.

وی با اشاره به موانع پیشرفت صنعت هوایی افزود: یکی از آسیبهایی که به صنعت وارد شد نرخهای تکلیفی بود.

وی گفت: سوبسیدهای پرداخت شده به این صنعت در قیمت شامل درصد ناچیزی از جامعه شد که عادلانه نبود و آزادسازی قیمتها در بلیط هواپیما نخستین اقدام برای رفع این آسیبها بود.

وی ادامه داد: ما با این اقدام به دنبال توسعه ناوگان و بهبود وضعیت فرودگاهها هستیم کشور ما از ظرفیت بالایی از این صنعت برخوردار است و در موقعیت خاص جغرافیایی به گونه ای قرار گرفته ایم که با پیمودن 8 ساعت به شمال شرق و جنوب می توان دست یافت و این امکانی است که کشورهای دیگر از جمله ترکیه از آن بهره جسته‌اند.

بنابراین گزارش از مهمترین اقدامات و افتخارات سپاه حفاظت هوایی می توان به موفقیت صددرصدی در اجرای ماموریت در طول بیش از سه دهه فعالیت در صنعت حمل و نقل هوایی، خنثی سازی 26 مورد اقدام به هواپیما ربایی و مداخلات قانونی و راهزنی، خنثی سازی بیش از صدمورد اقدام به هواپیماربایی در زمین و شناسایی و دستگیری عوامل خرابکار، موفقیت و کسب امتیاز بالا در بازرسیهای امنیتی صورت گرفته توسط سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) در سالهای 86 تا 91 اشاره کرد.

همچنین تداوم آموزشهای تخصصی در حوزه امنیت پرواز و اجرای برنامه‌های معنویت افزایی برای کار در طول سال، درخواصت برخی از کشورهای غربی و منطقه‌ای برای بهره‌مندی از شیوه‌های آموزشی سپاه حفاظت هوایی، تقدیم بیش از 70 شهید در دوران دفاع مقدس و در سوانح هوایی و بیش از 650 نفر جانباز در جنگ تحمیلی و عملیاتهای خنثی سازی هواپیماربایی، ارایه خدمات حفاظتی و امنیتی در 65 فرودگاه عملیاتی در سراسر کشور و چک و بازرسی میلیونها مسافر در طول سال در نهایت احترام و با رعایت قوانین و ضوابط موجود از دیگر اقدامات و افتخارات سپاه حفاظت هوایی محسوب می‌شود.

بنابراین گزارش روز گذشته نیز همزمان با سالروز تشکیل سپاه حفاظت هوایی در 5 دیماه و صدور فرمان حضرت امام (ره) مبنی بر واگذاری ماموریت امنیت پرواز و حفاظت هوایی به سپاه همایش سپاه حفاظت هواپیمایی در مجلس قدیم با حضور جانشین فرماندهی سپاه سردار سلامی و دیگر مسئولین کشوری برگزار شد.

 

کد خبر 510970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha