فرهنگ کتابخوانی در جامعه نهادینه نشده است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در نودژ با اشاره به اینکه دستگاه های فرهنگی باید در جهت ترغیب فرهنگ مطالعه، به صورت جهادی به دور از فضای کاغذ بازی وارد گود شوند، افزود: علی رغم تلاش های صورت گرفته، هنوز فرهنگ کتابخوانی در جامعه نهادینه نشده است.

حجت الاسلام رضا احمدی نیک ظهر امروز ( 6 دی ) به خبرنگار شبستان گفت: یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری که سالیان سال است که آن را مطرح کرده اما همچنان متاسفانه اتفاق قابل توجهی صورت نگرفته است، ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

 

وی افزود: فرهنگ کتابخوانی در جامعه نهادینه نشده است؛  به عبارت دیگر یار مهربان را با نامهربانی تنها گذاشته ایم.

 

نماینده ولی فقیه در نودژ بیان داشت: امروز تغییر ذائقه مردم موجب عدم ترغیب آنان به سوی کتاب های قطور شده است؛ لذا نویسندگان و مولفان باید در طراحی و حجم کتاب تجدید نظر کنند.

 

حجت الاسلام رضا احمدی نیک تصریح کرد: دستگاه های فرهنگی باید به صورت جهادی به دور از فضای کاغذ بازی وارد گود شوند و هرچه بیشتر در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش کنند.

 

وی با اشاره به اینکه نباید منتظر بخش نامه از نهادهای بالاتر باشیم، ابراز داشت: خود دستگاه های فرهنگی و  مسئولین استقبال چندانی در ترویج فرهنگ کتابخوانی ندارند؛ لذا نباید منتظر تحول مناسبی در جامعه باشیم. 

 

امام جمعه نودژ خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نقش بسیار موثری در ترویج این امر واجب دارد؛ از طرف دیگر کتاب های جنبی که در اختیار کودکان و نوجوانان گذاشته می شود، با شناخت کامل انتخاب نشده است.

 

نماینده ولی فقیه در نودژ اظهار داشت: برخی از فعالیت های دستگاه های فرهنگی موازی کاری است؛ یعنی با آسیب شناسی و اولویت های مناسب صورت نمی گیرد و بعضا دیده می شود چندبرنامه با محتوایی مشابه انجام می شود.

 

به گفته وی باید همه دستگاه های فرهنگی و متخصصین گرد هم جمع شده و به آسیب شناسی از عدم استقبال از فرهنگ کتابخوانی پرداخته شود.

 

 

کد خبر 510977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha