مسابقات بین المللی قرآن نخبگان جهان اسلام را مدافع ارزش های انقلاب کرد

دغاغله مسابقات بین المللی قرآن را معرف ایران به عنوان وزنه ای سنگین در ساحت وحی دانست و گفت: این مسابقات نخبگان جهان اسلام را به مدافع ارزش های نظام و تشیع تبدیل کرده است.

مهدی دغاغله، هادی بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن هدایت شرکت کنندگان را از ابتکارات ایران دانست و به خبرنگار شبستان گفت: این طرح از دو سال گذشته به طور آزمایشی اجرا شد و درپی استقبال شرکت کنندگان اجرای آن ادامه یافته است.

وی با بیان این مطلب که ارائه نکات آموزشی به شرکت کنندگان در کنار برگزاری رقابت ها به اجرای این طرح ضرورت می بخشد، اظهار کرد: توجیه نقاط ضعف و قوت برای شرکت کنندگان پس از پایین آمدن از سکوی قرائت در بخش های مختلف صوت، لحن، تجوید و وقف و ابتداء در کنار برگزاری این مسابقات در راستای ارتقای کیفی آن ضرورت دارد.

دغاغله درباره دستاوردهای مسابقات بین المللی قرآن برای نظام گفت: شکی نیست که این رقابت ها در کنار جنبه های تبلیغاتی، ایران را به عنوان وزنه ای قوی در مسائل قرآنی مطرح کرده است و تا جایی اثرگذار بوده که امروز ایران به عنوان یکه تاز میدان مسابقات قرآنی شناخته می شود.

 

هادی بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن با اشاره به حاکمیت ملاحظات سیاسی بر انتخاب نفرات برگزیده در دیگر رقابت های بین المللی بیان کرد: خوشبختانه نقطه قوت مسابقات ایران حاکمیت حق و عدالت فارغ از جنبه های سیاسی است، به گونه ای که در بسیاری از دوره ها نه تنها نمایندگان ایرانی کسب رتبه نکرده اند بلکه شرکت کنندگان کشورهایی همچون مصر و مالزی به عنوان منتخب مورد تقدیر قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: علاوه بر این عدم معرفی نفر نخست در برخی دوره ها که به دلیل عدم حدنصاب امتیاز لازم برای شرکت کنندگان رخ داده، نشان می دهد که عدالت محوری حرف نخست را در انتخاب نفرات برگزیده مسابقات جمهوری اسلامی می زند.

 

دغاغله شرفیابی به محضر رهبر معظم انقلاب پس از اتمام هر دوره را از نقاط قوت این رقابت ها برشمرد و عنوان کرد: فرمایشات رهبری در جمع قاریان بین المللی مشخص و با رویکرد خاص است و بر تطبیق احکام قرآن و عملی کردن اوامر و نواهی وحی در جامعه تاکید دارد.

وی وحدت اسلامی را مهمترین تاکید رهبری در جمع فعالان قرآنی خواند و افزود: توجه به مفاهیم قرآن دیگر مطالبه ایشان به ویژه از فعالان قرآنی در داخل کشور است تا بتوان به سوالات و شبهات مطرح شده به شیوه علمی پاسخ داد.

دغاغله رفع شبهات علیه نظام و انقلاب را دیگر تاثیر مثبت برگزاری مسابقات بین المللی برشمرد و خاطرنشان کرد: پیش از این ایران کشور اختناق و سرکوب مذاهب معرفی می شد، اما حضور نخبگان قرآنی جهان اسلام و آشنایی نزدیک آنها با اهتمام ایران به فعالیت های قرآنی نه تنها این شبهات را رفع کرده بلکه نخبگان قرآنی را به مبلغ نظام و ارزش های تشیع تبدیل کرده است، همچون عبدالفتاح طاروطی که در مصر از شیعه بسیار دفاع کرده است.

پایان پیام/
 

کد خبر 51130

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha