توجه به موضوع جوان گرایی در برنامه های دهه فجر مساجد

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام سلیمانی بر لزوم جوان گرایی در برنامه های دهه فجر کمیته مساجد تاکید کرد و گفت: گروه سنی که از شکل گیری انقلاب و حتی دوران دفاع مقدس بی اطلاع هستند باید درباره حماسه های این دوران آگاه شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، چهارمین نشست کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی صبح امروز به میزبانی مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران برگزار شد.

 

در این نشست، حجت الاسلام حمیدرضا سلیمانی، مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با مقایسه دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مقایسه این دو دوران نشان می دهد که امام خمینی (ره) و شهدا نعمت بزرگی را برای ما به میراث گذاشته اند. با نگاه به گذشته در می یابیم که در دورانی که حکومت شاه و عوامل آن مسئولیت اداره کشور را بر عهده داشتند، مردم چقدر در سرنوشت خود نقش داشتند و امروز میزان مشارکت مردم چگونه است.

 

حجت الاسلام سلیمانی اظهار کرد: امروز از شورای اسلامی شهر تا دیگر جاهای بالاتر همه با آرای مردم شکل می گیرد و این نعمتی است که نمی توان آن را توصیف کرد.

 

مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به خاطره ای از دیدار با امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی (ره) در این دیدار نصایحی داشتند از جمله اینکه بیش از اینکه برای نجات دیگران تلاش می کنید برای نجات خود تلاش کنید. این صحبت امام خمینی(ره) برای ما بسیار کارساز بود. زیرا مدیرانی که بیش از نجات دیگران به فکر نجات خودشان بودند و خود را اصلاح کردند منشا برکات بسیاری برای کشور شدند.

 

حجت الاسلام سلیمانی مرور زحمات و تلاش گذشتگان را اولین رسالت اعضای کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی نام برد و گفت: با مرور خدمات و زحمات گذشتگان است که احساس تکلیف در ما تقویت می شود.

 

وی بر لزوم مرور وصیت نامه امام خمینی (ره) به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد و افزود: این وصیت نامه الهی و سیاسی دارای فرازهای دقیق، بلند و حکیمانه ای است و همواره می تواند راهنمای فردی و اجتماعی ما باشد از همین رو پیشنهاد می شود از وصیت نامه امام در این ایام مسابقه برگزار شود.

 

دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور بر لزوم توجه به موضوع جوان گرایی در برنامه های دهه فجر تاکید کرد و گفت: باید تلاش شود تا گروه سنی که از شکل گیری انقلاب و دوران دفاع مقدس بی اطلاع هستند از این دوران آگاه شوند.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به فرموده پیامبر اکرم (ص) ابراز کرد: پیامبر (ص) فرمودند: «بهترین شما کسی است که دشمن را بهتر بشناسد.» اگر شناخت دشمن و ترفندهای دشمن در میان نسل حاضر به درستی ترسیم نشود  آنها در تشخیص دشمن از دوست دچار مشکل می شوند.

 

وی با تاکید بر برگزاری برنامه های روز 21 بهمن در حوزه ستادی و مرکزی، برگزاری برنامه 10 شب و 10 مسجد در استان های مختلف و موضوع اطلاع رسانی برنامه های دهه فجر را از دیگر مواردی نام برد که توسط نمایندگان دستگاه های عضو این کمیته باید مورد توجه قرار گیرد.

 

در ادامه این نشست نمایندگان دستگاه های عضو کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی به ارایه نظرات و برنامه هایشان برای دهه فجر پرداختند.

 

 

کد خبر 513101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha