ثبت نام ۴ هزار و ۵۰۰ دانش آموز ایلامی در طرح حفظ کل و موضوعی قرآن کریم

خبرگزاری شبستان: مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام، گفت: در راستای توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی، فعالیت های ویژه ای در سطح مناطق مختلف آموزش و پرورش و مدارس استان ایلام برگزار می شود.

علی بیرانوند، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان ایلام، صبح امروز(21 دی) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: بسیاری از فعالیت‌های قرآنی با همکاری و تعامل نهادها و دستگاه‌های فرهنگی دیگر و همچنین برخی فعالیت‌های نیز به‌صورت اختصاصی توسط نهاد آموزش‌وپرورش در خود استان ایلام برگزار می‌شود.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان ایلام، با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز در سطح مدارس، ابراز کرد: 2 هزار و200 نفر دانش‌آموز در این مسابقات در سطح شهرستان‌های مختلف ثبت‌نام کردند و همچنین با هماهنگی دستگاه‌های دیگر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرای طرح حفظ قرآن کریم در دو بحث حفظ موضوعی و حفظ کل اجرا می‌شود که 4 هزار 500 دانش‌آموز در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

 

بیرانوند، به اجرای طرح الگوی تلاوت در همه شهرستان‌های استان و مناطق آموزش‌وپرورش اشاره کرد و افزود: در بحث دارالقرآن کریم باید گفت که در همه شهرستان‌ها حداقل یک دارالقرآن فعالیت دارد که در سال جاری به لحاظ نیروی انسانی و تجهیزاتی در سال جاری فعال‌شده‌اند و امید است که این تعداد در شهرستان‌ها به 2 مرکز دارالقرآن افزایش یابد.

 

وی، با اشاره به اجرای طرح یکسان‌سازی محتوای آموزشی قرآن کریم در سطح دارالقرآن‌ها، یادآور شد: باید زمینه‌ای فراهم شود که با همکاری و تعامل سایر دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی در زمینه فعالیت‌های قرآنی، محتوای دروس قرآنی را در حوزه دانش‌آموزی به هم نزدیک شوند تا بستر مناسب برای فراگیری قرآن کریم برای دانش آموزان فراهم شود.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان ایلام، ابراز کرد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم، اجرای طرح کرسی‌های قرآن کریم  در بهمن‌ماه سال جاری در 4 مدرسه نمونه استان، اجرای بیش از 600 فعالیت قرآنی در مناسبت‌های مختلف دینی و مذهبی، اجرای طرح  مصباح الهدی، امام شناسی و سبک زندگی اسلامی برای 8 هزار دانش‌آموز از دیگر فعالیت‌های آموزش‌وپرورش این استان در حوزه قرآن و عترت است.

 

بیرانوند، به اجرای طرح فجر انتظار باهدف توسعه و تعمیق  فرهنگ انتظار و مهدویت با پیش‌بینی 150 جلسه اشاره کرد و گفت: و برگزاری گفتمان‌های دینی  به تعداد 150 جلسه، تشکیل هیئت‌های مذهبی دانش آموری و فرهنگی در سطح مدارس و بیان شیوه‌های انتخاب مرجع تقلید در مدارس استان به ظرفیت 550 جلسه از دیگر فعالیت‌های این نهاد در طول سال جاری بوده است.

 

وی، با اشاره درج ساعت اقامه نماز در متن برنامه هفتگی مدارس استان، افزود: در راستای توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز اول وقت و جماعت در سطح مدارس استان، ساعات اقامه نماز در متن برنامه هفتگی 220 مدرسه گنجانده‌شده و این طرح در سایر مدارس استان در حال اجراست.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان ایلام، در ادامه بابیان اینکه در زمینه  جذب روحانی و ائمه جماعات در مدارس، امسال 550 نفر سازماندهی‌شده است، گفت:برگزاری جشن تکلیف و شکوفایی دانش آموزان در سطح مدارس دخترانه و پسرانه، اجرای طرح مبین، یاوران نماز، تشکیل جلسات ستاد اقامه نماز و آموزش عملی نماز در مدارس ابتدایی از دیگر فعالیت‌های آموزش و پررویش استان در سطح مدارس است.

 

بیرانوند در پایان به برگزاری هفته قرآن و عترت در استان اشاره و خاطرنشان کرد: کارهای فرهنگی باید هم‌راستا شود و امید است که این برنامه قرآنی باشکوه هر چه تمام‌تر در استان برگزار گردد، در بحث انشای نماز با محوریت این هفته در بین مدارس استان ایلام بیش از 6 هزار و 500 دانش‌آموز در استان در این مسابقه شرکت کرده‌اند.

 

 

کد خبر 514367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha