بزرگداشت امیرکبیر در شب شعر و موسیقی ابرکوه برگزار شد

خبرگزاری شبستان: کارشناس هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه گفت: در ادامه سلسله فعالیت های فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابرکوه، مراسم شب های شعر و موسیقی ویژه بزرگداشت امیرکبیر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد به نقل از اداره ارشاد شهرستان ابرکوه، در ادامه سلسله فعالیت های فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابرکوه، مراسم شب های شعر و موسیقی ویژه بزرگداشت امیرکبیر روز گذشته( 25 دی) برگزار شد.

حمیدرضا بصیری، کارشناس امورهنری اداره ، در این مراسم که با همکاری دبیرستان امیرکبیر برگزار شد، با اشاره به زندگی سیاسی فرهنگی امیرکبیر گفت: میرزا محمدتقی خان امیرکبیر ملقب به امیرنظام از جمله شخصیت هایی است که به خاطر اصلاحات و انقلابی که در بسیاری ازحوزه ها ایجاد کرد پ، نام خود را به صورت جاودانه درتاریخ ایران حک کرد.

وی افزود: وی برای اولین بار به معنای امروزی سفارتخانه ها را فعال کرد و با تاسیس دارالفنون که بعدها شکل دانشگاه به خود گرفت و راه‌اندازی نخستین روزنامه در ایران به نام وقایع اتفاقیه پایه گذار بسیاری از تحولات سیاسی و اجتماعی در ایران شد.

بصیری با اشاره به کیفیت برنامه شب های شعر و موسیقی اظهار داشت: مهمترین ویژگی برنامه شب های شعر و موسیقی هماهنگی با مراسمات ملی و مذهبی کشور است که به فراخور روزها و هفته های نام گذاری شده ، سخنرانان شاعران و هنرمندان برنامه های فرهنگی هنری خود را اجرا می کنند. 

در ادامه این برنامه شاعران با محوریت جایگاه سیاسی فرهنگی امیرکبیر شعرخوانی کردند و هنرمندان موسیقی سنتی نیز تصنیف مرغ سحر در قالب دونوازی و اجرای آواز ایرانی نواختند.

 

 

کد خبر 515442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha