بسیاری از ابعاد زندگانی حضرت معصومه(س) ناشناخته مانده است

خبرگزاری شبستان: استاد حوزه و دانشگاه با ابراز تاسف از نبود کتابی برای معرفی جامع شخصیت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها)، تصریح کرد: کریمه اهل بیت دریایی از معلومات است ولی متاسفانه بسیاری از ابعاد زندگانی آن حضرت برای عموم ناشناخته مانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی لبخندان در نشست هم اندیشی برگزاری چهارمین همایش کریمه اهل بیت در دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان، برگزاری این همایش را حرکتی بسیار خوب و پسندیده در راستای ترویج معارف اهل بیت(علیهم السلام) و رفع مهجوریت از کریمه اهل بیت دانست.

 

وی با به اینکه امام رضا(علیه السلام) در سال 200 هجری به ایران آمدند و در سال 203 به شهادت رسیدند؛ در حالی که حضرت معصومه(سلام الله علیها) در سال 201 هجری در قم رحلتی شهادت گونه داشت، افزود: بسیاری از مردم نمی دانند که چرا امام رضا(علیه السلام) که در ایران حضور داشت، نتوانست به دیدار خواهرش بیاید.

 

حجت الاسلام و المسلمین لبخندان عنوان کرد: همایش کریمه اهل بیت باید در کنار پرداختن به شخصیت و سیره حضرت معصومه(سلام الله علیها)، به ابهامات وارده نیز با بهره گیری از کارشناسان برجسته پاسخگو باشد.

 

در ابتدای این نشست حجت الاسلام احمد پهلوانی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان، دعوت از کاروان سفیران کریمه و اجرای برنامه های متنوع در جزایر و شهرستان بندرعباس، در کنار 2 سوگواره شعر اخت الرضا و نخستین سوگواره فرهنگی هنری کریمه اهل بیت را از شاخص ترین برنامه ها به مناسبت سالروز وفات حضرت معصومه(سلام الله علیها) در هرمزگانبرشمرد.

 

وی با اشاره به استقبال بسیار خوب شعرای مطرح کشوری از سوگواره شعر اخت الرضا، گفت: برای نخستین بار 80 شعر برتر با موضوع حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) در قالب کتابی، چاپ و منتشر خواهد شد.

 

حجت الاسلام پهلوانی در بخش دیگری از سخنان خود به نخستین سوگواره فرهنگی هنری کریمه نیز اشاره و اظهار کرد: استقبال اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی شهرستان بندرعباس و ارسال بیش از 500 اثر به دبیرخانه این سوگواره بیانگر عطش جامعه به چنین برنامه های محتوایی است که باید با برنامه ریزی چنین برنامه هایی را در طول سال داشته باشیم.

 

وی در پایان از چهارمین همایش کریمه اهل بیت به عنوان پایان بخش برنامه های یک هفته ای سفر کاروان سفیران کریمه ذکر کرد و افزود: این همایش با سخنرانی دکتر عابدی، رییس دانشگاه علوم قرآنی کشور، حضور خادمین حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها) و اقشار مختلف مردم در بندرعباس برگزار می شود.

 

 

کد خبر 516247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha