الگوگیری جوانان از حضرت علی اکبر (ع) در تشخیص خط ولایت ضروری است

معاون فرهنگی شهرداری منطقه 14 تشخیص خط ولایت را یکی از ویژگیهای حضرت علی اکبر (ع) خواند و بر ضرورت الگوگیری جوانان از ایشان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار شبستان، مهندس صدیقی فر معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری منطقه 14 در مراسم تجدیدپیمان جوانان با شهداء در گلزار شهدای تهران گفت: میلاد با برکت حضرت علی اکبر (ع) فرصتی است برای الگوگیری جوانان از ایشان بنابراین باید به مشخصات آن حضرت و طریقه زندگی ایشان و مسائلی نظیر دینداری، تمکین و تبعیت از ولایت و دیگر ویژگی های وی برای جوانان تبیین شود.

وی افزود: یکی از ویژگی های بسیار مهم و درس آموز حضرت علی اکبر (ع) شناخت راه حق و حقیقت و تشخیص از مسیر باطل بود امری که در جامعه اسلامی همیشه در طول تاریخ کاری مشکل بوده است.

صدیقی فر با بیان اینکه در جریان عاشورا تشخیص حق از باطل بسیار دشوار بود گفت: حرکت نیم روزه عاشورا مسائل و دردهای بسیاری را برای تمام نسلها دربردارد روز عاشورا بزرگان زیادی در سطح باطل قرار گرفته اند و در تشخیص راه حل اشتباه رفتند عمربن سعد یکی از بزرگان عرب بود که پدرش فاتح ایران بود اما در این جنگ در جبهه مقابل پسر پیامبر قرار گرفت.

معاون فرهنگی شهرداری منطقه 14 تصریح کرد: مقابل چنین بزرگانی افرادی نظیر قاسم بن حسن و حضرت علی اکبر(ع) قرار دارند که در سنین نوجوانی و جوانی می توانند به درستی خط ولایت را تشخیص دهند تشخیص حق از باطل نه تنها در آن زمان بلکه در زمان امروز نیز با تمام پیشرفتهای علمی و تکنولوژیک کار مشکلی است و توفیق الهی می خواهد.

 

صدیقی فر تاکید کرد: برای مثال می توان به این مساله اشاره کرد که امامان معصوم ما 250 سال در جامعه حضور فیزیکی داشتند اما مسلمانان نتوانستند تشخیص دهند که باید برای تشکیل حکومت اسلامی از محضر آنها استفاده کنند و 250 سال تحت حکومت باطل قرار گرفته اند.

معاون فرهنگی شهرداری منطقه 14 با بیان اینکه هر جا مسلمانان از ولایت تبعیت نکردند خسارت های سنگینی را متحمل شده اند گفت: واقعه غدیر مانند خورشیدی می درخشد و همه افرادی که همراه پیامبر بوده اند پشت سر هم صف کشیده بودند و با امیرالمومنین بیعت کردند اما بعد از رحلت پیامبر همه منکر شدند و از هر کدام خواستند شهادت بگیرند سرباز زدند همین مساله باعث دو دستگی مسلمانان تا به امروز شده است.

وی انقلاب اسلامی ثمره 1400 سال تلاش و مجاهدت پیامبر اکرم (ص) و امامان و علما دانست و گفت: مردم ما به نام اسلام انقلاب کردند و محور جامعه دینی و حکومت اسلامی بر محور ولایت می گردد و بدون آن چرخ حکومت اسلامی نمی چرخد اما ساختار سیاسی و اجتماعی حکومت ما از نوع مردم سالاری و دموکراسی است.

صدیقی با بیان اینکه جنس حکومت ما ولایی و با پشتوانه وحی الهی است گفت: تشخیص حق از باطل در زمان ما تا حدی دشوار شده که بعضی مکتب اسلام را که با پشتوانه وحی الهی مطرح شده است کنار می گذارد و مکتب ایرانی را مطرح می کند اگر توفیق سلب شد انسان در شناخت واقعیات دچار مشکل می شود.

پایان پیام/


 

کد خبر 51674

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha