جزر و مد در انقلاب مصر

مردم انقلاب مصر با برپایی تظاهرات علاوه بر درخواست مجازات سران رژیم سابق، خط لوله با انتقال گاز مصر به اسراییل مخالفند.

خبرگزاری شبستان، با گذشت پنج ماه از انقلاب مصر، مردم برای دستیابی به اهداف و خواسته های خود همچنان در عرصه حاضرند و با برپایی تظاهرات برای رسیدن به خواسته هایشان پافشاری می کنند.

تظاهرکنندگان مقابل ساختمان هیئت دولت تجمع کرده . با برپایی تظاهرات، استعفای نیروهای سابق نظام دیکتاتوری مبارک را خواستار شدند و نسبت به کندی روند اصلاحات در کشور و تعلل شورای نظامی در مجازات سران رژیم سابق اعتراض کردند.

یک شهروند مصری شرکت کننده در تظاهرات گفت: شورای نظامی به خواست مردم توجهی ندارد و تنها وعده عمل می دهد.

یکی دیگر از شهروندان جوان مصری اظهار داشت: دولت باید به حرف جوانان در انتخاب وزرا توجه کند، نه شورای نظامیان، نخست وزیر انقلاب چند وزیر را به دلیل همسو نبودن با انقلابیها برکنار کرده، ولی شورای نظامی این درخواست را رد کرده است.

عصام شرف، نخست وزیر مصر با استعفای یحیی الجمل برای دومین بار موافقت کرده ولی شورای نظامی برای اولین بار این درخواست را رد کرده است.

استعفای الجمل یکی از پنج خواسته ائتلاف جوانان انقلاب در میدان های مصری است. ائتلاف جوانان انقلاب تغییر کل وزیران، استعفای یحیی الجمل معاون نخست وزیر، تعیین وظایف شورای نظامی، توقیف و محاکمه افسران پلیس و کسانی که در کشتار مردم دست داشته اند، محاکمه سران رژیم سابق و آزادی انقلابیون را خواستار شده اند.

در راستای این تظاهرات به گزارش منابع امنیتی و شاهدان عینی برای بار چهارم، خط گاز مصر به اسراییل و اردن در شرق شهر العریش منفجر شد.

منابع امنیتی افزودند: پنج فرد مسلح نقاب دار دست به انفجار زدند و لوله های گاز را منفجر کردند.

در حالی که هنوز عاملان این انفجارها مشخص نیستند، ولی عبدالوهاب مبروک، استاندار شمال سینا در مصر، افراد خارجی و بیگانه را پشت اینگونه اقدامات می داند که با انجام این تخریبها قصد ضربه زدن به اقتصاد مصر و ناامن کردن این کشور را دارند.استاندار سینا افزود: تحقیقات در این باره همچنان ادامه دارد.

شاهدان عینی تاکید کردند: شعله های آتش تا ارتفاع ده متر به هوا برخاست و خودروهای آتش نشانی برای خاموش کردن آتش به منطقه اعزام شدند.

رژیم صهیونیستی حدود 40 درصد از گاز مصرفی خود را از مصر تامین می کند که پس از انقلاب، مردم مصر قطع صادرات گاز مصر به رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.

برای چهارمین بار است که خط لوله گاز مصر به اسراییل مورد هدف قرار می گیرد.

انفجار در لوله گاز، خسارت سنگینی را به اقتصاد رژیم صهیونیستی وارد کرده و همین امر باعث شده قیمت سهام شرکت های گاز اسراییل کاهش پیدا کند.

دانی ایالون، معاون وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در این باره گفت: مقامات مصر باید از روند انتقال گاز از مصر به اسراییل حمایت لازم را به عمل آورند و برای حفاظت از انتقال گاز تدابیر امنیتی ویژه اتخاذ کنند.

به نظر می رسد رژیم صهیونیستی که به خاطر انفجار در خط لوله گاز خسارت دیده، مستاصل شده و نمی داند که که باید چه کار کند؟

پایان پیام/

 

کد خبر 51909

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha