خانواده ها در تربیت قرآنی فرزندان کوشا باشند

خبرگزاری شبستان: استاندار اردبیل گفت: تربیت فرزند و نسل آینده کشور مقوله ای مهم در جامعه است و به همین خاطر خانواده ها باید در تربیت قرآنی فرزندان خود کوشا و جدی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، مجید خدابخش، استاندار اردبیل شامگاه (10 بهمن) در جشن بزرگ نور در مجتمع فدک اردبیل گفت: خانواده ها باید نهایت سعی و تلاش خود را در تربیت قرآنی فرزندان خود انجام دهند چراکه تربیت نسل آینده کشور مقوله ای مهم در جامعه است.

 

وی، افزود: مادامی که فهم مفاهیم، حفظ آیات، تفسیرهای عالی، قرائت و تلاوت قرآن کریم با عمل به فرمایش های قرآن کریم همراه نباشد، ارزشی ندارد چراکه عالم بی عمل به مانند زنبور بی عسل است و فایده ای برای خود و اجتماع ندارد.

 

استاندار اردبیل با بیان اینکه در چند سال گذشته به خاطر فعالیت های شاخص قرآنی جزو استان های پیشرو در این فعالیت ها بوده ایم، ادامه داد: شفا و علاج همه بیماری های اجتماعی، سیاسی، ارتباطی، روحی و روانی در قرآن کریم موجود می باشد و به همین خاطر باید در پای درس های مفسران و شرح دهندگان آیات قرآن کریم نشست تا بتوان از آنها بهره برد.

 

خدابخش عمل به آیات قرآن کریم را واجبی برای اعضای جامعه اسلامی عنوان و تصریح کرد: قرآن کریم برای همه حالت ها و رفتارهای فردی و اجتماعی در بعدهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برنامه های کارساز و آیات شریفه دارد و تنها لازم است که از قرآن کریم استخراج شود.

 

این مقام مسئول تلطیف روابط اجتماعی را از برکت های جلسه های قرآنی دانست و بیان داشت: قرآن کریم می تواند در تنظیم همه ابعاد زندگی یاریگر ما انسان ها باشد چراکه قرآن کریم چراغی برای هدایت بشر به سوی سعادت است و انسان را از شقاوت ها برحذر می دارد.

 

استاندار اردبیل در پایان سخنان خود با بیان اینکه قرآن کریم نباید در پشت پرده زندگی انسان ها قرار گیرد، خاطر نشان کرد: اینک که توفیق حضور و خدمت به قرآن کریم برای ما عنایت شده است باید با فهم و عمل به آیه های آن در جهت تزکیه و تطهیر نفس و قدم گذاشتن در حیات طیبه تلاش کنیم.

 

کد خبر 519217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha