کتب قوائد آوایی و حفظ موضوعی قرآن کریم رونمایی شد

خبرگزاری شبستان: کتاب قوائد آوایی برای سنین بالای هفت سال و کتاب حفظ موضوعی قرآن کریم برای سنین زیر ۶ سال تالیف بهزاد هژبری رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، بهزاد هژبری، نفر اول مسابقات بین المللی رشته حفظ کل قرآن کریم در سال 93 شامگاه (10 بهمن) در مراسم رونمایی از کتب قوائد آوایی و حفظ موضوعی قرآن کریم در جشن قرآنی نور گفت: کتاب قوائد آوایی قرآن کریم به صورت ابتکاری برای سنین بالای هفت سال تالیف شده است.

 

وی با بیان اینکه جمیع سرفصل کلاس های تجوید یک و 2 قرآن در این کتاب ذکر شده است، افزود: طرح ابتکاری تالیف این کتاب در تغییر ترتیب سرفصل های تجوید و اضافه کردن چند سرفصل جدید به آن است چراکه معتقدیم شنیدن آواهای قرآنی در یادگیری قرآن تاثیر بسزایی دارد.

 

هژبری، ادامه داد: تدریس این کتاب در موسسه قرآنی پیشگامان راه سعادت انجام می شود به طوری که این کتاب قبل از شروع کلاس های روخوانی همراه با کلاس های آموزش سمعی قرآن کریم تدریس می شود تا شخص با نحوه تلاوت صحیح آیات با شنیدن تلاوت های دیگر آشنا شود.

 

نفر اول مسابقات بین المللی رشته حفظ کل قرآن کریم در سال 93 هدف اصلی تدریس این کتاب را آشنایی کلی با قرائت صحیح قرآن کریم دانست و اضافه کرد: تدریس این کتاب در ابتدا به صورت آزمایشی انجام شد ولی بعد از موثر واقع شدن در یادگیری قرآن همراه با سی دی های آموزشی و طرح های نقاشی برای کودکان تدریس می شود.

 

هژبری در پایان سخنان خود با اشاره به تالیف دیگر خود در زمینه حفظ موضوعی قرآن کریم، خاطر نشان کرد: این کتاب نیز طریقه حفظ قرآن کریم با موضوع های مختلف موجود در کلام نور الهی را برای فرد بیان می کند که امیدواریم کتابی موثر در این زمینه واقع شود.

 

کد خبر 519219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha