کارگاه قالی بافی زنان سرپرست خانوار در ملکشاهی افتتاح شد

خبرگزاری شبستان: به مناسبت دهه فجر کارگاه آموزشی قالی بافی بانوان تحت پوشش بهزیستی شهرستان ملکشاهی افتتاح شد.

مدیر اداره بهزیستی شهرستان، صبح امروز (۱۸ بهمن) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، گفت: این کارگاه آموزشی قالی بافی با همکاری اداره بهزیستی شهرستان و در زمینه آموزش قالی بافی و گلیم بافی راه اندازی شده است.

 

نصرالله خیرالهی، افزود: این کارگاه آموزشی با سرمایه اولیه ۲۳۰ میلیون ریال در مکانی به مساحت ۶۰ مترمربع در شهر دلگشا از توابع شهرستان ملکشاهی راه اندازی شده است.

 

وی،یادآور شد: هشت نفر از بانوان تحت پوشش بهزیستی هم اکنون در یک دوره شش ماهه آموزش های لازم را برایت کسب مهارت قالی بافی و گلیم بافی فرا می گیرند.

 

خیرالهی، با بیان اینکه هدف از ایجاد چنین کارگاه هایی توانمند سازی افراد و خانواده های تحت پوشش بهزیستی است، تاکید کرد: این افراد می توانند با تولید فرش و گلیم ضمن اشتغال و درآمدزایی در زمینه توانمندی خود و خانواده نقش بسزایی داشته باشند.

 

مدیر بهزیستی ملکشاهی، خاطرنشان کرد: همه کسانی که در این دوره های آموزشی شرکت می کنند از مزایای بیمه تأمین اجتماعی نیز برخوردار خواهند شد.

 

سه طرح عمرانی و فرهنگی در سرابباغ افتتاح و کلنگ زنی شد

بخشدار سرابباغ، در آیین بهره برداری از این طرح ها گفت: برای اجرای این طرح ها شامل ۲ دهنه پل و یک فضای آموزشی ، ۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات آموزش و پرورش و شهرداری سرابباغ شهر پنج هزار نفری سرابباغ در ۲۵ کیلومتری شرق آبدانان هزینه شده است.

 

حمید دانیالی، افزود: با بهره برداری از این ۲ طرح ضمن حل مشکل فضای آموزشی ۱۲۰ دانش آموز مقطع متوسطه اول، با احداث دو دهنه پل عابر پیاده بطول ۲۲ و ارتفاع ۵ متر ارتباط بین بخش های جنوب و شمال شهر سرابباغ برقرار می شود.

 

همچنین به میمنت دهه فجر انقلاب اسلامی، عملیات احداث میدان شهید علی جرایه، سرابباغ با حضور خانواده این شهید گرانقدر آغاز شد.

 

شهردار سرابباغ، گفت: برای احداث و تجهیز این میدان با وسعت یک هزار و ۵۰۰ متر مربع یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات شهرداری سرابباغ هزینه می شود.

 

علی غارتی، افزود: چهار طرح خدماتی و اجتماعی در شهر سرابباغ تا پایان امسال با اعتبار سه میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

 

وی، خاطرنشان کرد: عملیات احداث پل سوم بر روی رودخانه ضلع جنوب شرق شهر سرابباغ آغاز شده و اوایل سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

به گفته شهردار سرابباغ برای احداث این پل ۷۰۰ میلیون ریال از منابع شهرداری سرابباغ هزینه می شود.

کد خبر 521469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha