توسعه عدالت زبانی راهبرد رسانه برای ایجاد جامعه زمینه ساز

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و هنر ارتباطات گفت:رسانه عدل گستر باید تمام این الزامات و هنجارها را مبنای فعالیت خویش قرار دهد تا با توسعه عدل و گسترش عدالت جامعه ای زمینه ساز برای ظهور امام عصر (عج) فراهم آورد.

گزارش خبرنگار شبستان، هفتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت روز 24 تیرماه در حالی به کار خویش پایان داد که بیش از 400 مقاله از 20 کشور جهان به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود و از میان این مقالات تعداد معدودی از آنها فرصت طرح در کمیسیون های تخصصی را یافتند.

توسعه عدالت زبانی راهبرد رسانه برای ایجاد جامعه زمینه ساز عنوان مقاله ای بود که دکتر عبدالله بیچرانلو عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و هنر ارتباطات به رشته تحریر درآورده است.

ایشان با توضیح و تفهیم مفهوم رسانه زمینه ساز عدالت اجتماعی و عدالت زبانی تلاش می کند تا راهبردی برای رسانه ارایه نماید و توسعه عدالت زبانی را به رسانه برای ایجاد جامعه زمینه ساز معرفی کند.

بیرچرانلو جامعه ای که در آن زمینه برپایی عدل و قسط فراهم شده باشد را مهیای ظهور و پذیرش حکومت عدل مهدوی می داند و می نویسد به همین دلیل است که تمهیدسازی گسترش عدالت در جامعه را می توان مهمترین راهبرد رسانه برای ایجاد جامعه زمینه ساز ظهور دانست.

این عضو هیئت علمی پژوهشگاه هنر و ارتباطات در این مقاله ضمن تدوین سازوکار به کارگیری زبان و عناصر زبانی در رسانه به مثابه مهمترین فرایندی که پیوسته در رسانه رخ می دهد به نقش رسانه در توسعه عدالت اجتماعی پرداخته است.

این پژوهشگر حوزه ارتباطات در نهایت عقل با تشریح مفهوم عدالت زبانی الگویی از فرایند توسعه عدالت زبانی در رسانه ارایه می دهد و اذعان می کند: توسعه عدالت زبانی در رسانه به مثابه مقدمه و زمینه ساز تحقق عدالت اجتماعی است که الزامات و هنجارهایی برای رسانه تبیین می کند.

وی می افزاید: رسانه عدل گستر باید تمام این الزامات و هنجارها را مبنای فعالیت خویش قرار دهد تا با توسعه عدل و گسترش عدالت جامعه ای زمینه ساز برای ظهور امام عصر (عج) فراهم آورد.

شایان ذکر است هفتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت طی روزهای 23 و 24 تیر در مرکز پژوهش های بین المللی سازمان صداوسیما برگزار شد و در این دو روز با تشکیل کمیسیون های تخصصی به ارزیابی مقالات برتر همایش پرداخت.

پایان پیام/
 

کد خبر 52489

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha