خطر ناک ترین نفوذ، نفوذ به داخل مجلس است / انتخابات اوج شکوه مردم سالاری  دینی است

خبرگزاری شبستان:فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان بر حضور آگاهانه، حداکثری و با بصیرت مردم در انتخابات هفتم اسفند تاکید کرد و گفت: برگزاری انتخابات اوج شکوه مردم سالاری دینی است.

برگزاری دو انتخابات  مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند ماه از اهمیت بالایی در کشور برخوردار است.

 

 امروز مردم دنیا اعم از دوست و دشمن چشم به دست ملت ایران دوخته اند، باید آحاد مردم ولایی و انقلابی همواره به وظایف الهی و انقلابی خود در قبال این دو مجلس احساس تکلیف کنند و نقش خود را به درستی انجام دهند.

 

امروز شرکت درانتخابات و تلاش برای انتخاب اصلح وظیفه اجتماعی و سیاسی ملت ایران است و باید با حضور گسترده و با بصیرت خود، به کسانی رأی دهند که در عمل در مسیر اهداف مقدس انقلاب اسلامی، ارزش ها و ولایت فقیه حرکت می کنند و به اروپا و غرب دلبستگی ندارند.

 

در خصوص اهمیت حضور مردم و نگاه سپاه پاسداران به انتخابات، با فرمانده سپاه استان لرستان به گفت و گو پرداخته شد:

 

*سپاه با احزاب چه نسبتی دارد؟ آیا می شود گفت سپاه در دایره اصولگرایی قرار می گیرد و در یک طرف احزاب است؟ آیا مثلا سپاه در مقابل اصلاح طلبان است؟ در نگاه برخی از مردم سپاه به اصول گرایان نزدیک است؟

سپاه پاسداران، پاسدار انقلاب اسلامی است نه جمهوری اسلامی؛ هرچند جمهوری اسلامی فرزند خلف انقلاب است اما انقلاب اسلامی در نقشه ایران نمی گنجد و اصلا مرز زمینی و جغرافیایی ندارد. هرجا دلی برای اسلام و حتی دلی برای مبارزه با ظلم و ستم و استکبار ستیزی می تپد حتی اگر مسلمان نباشد و مسیحی یا یهودی باشد، اما بخواهد در کنار مظلومین با ظالم بجنگد در ذیل انقلاب اسلامی تعریف می شود و به عنوان سرباز و دلباخته انقلاب اسلامی تعریف شده و ما پاسدار آن مجموعه هستیم.

قبلا نمی شد این را گفت چرا که فقط یک جمهوری اسلامی و یک انقلاب اسلامی داشتیم و فکر می کردند که این ها منطبق بر هم هستند و بعد یک تعارض های بود که حالا انقلاب اسلامی با همه این زیبایی ها و دلربایی ها،چطور با پارتی بازی ها و باند بازی ها جمع می شود.

 

کشکولی با بیان اینکه، هم اکنون در عراق، لبنان، بحرین، سوریه و یمن، جمهوری اسلامی درحال شکل گرفتن است، اذعان داشت: امروز می توانیم بگوییم که انقلاب اسلامی مافوق جمهوری اسلامی ایران است و جمهوری اسلامی ایران هم یک قمر و شکل تحقق انقلاب است. همه احزاب در جمهوری اسلامی هستند، سپاه در تراز بالاتری از آنها در جمهوری اسلامی قرار دارد و به پاسداری و صیانت از انقلاب اسلامی می پردازد. سپاه روی اسم و القاب احزاب حساسیتی ندارد، این نهاد دوست دارد احزاب مختلف وجود داشته باشند و با هم رقابت جدی و منطقی در چارچوب خطوط قرمز انقلاب داشته باشند. همچنین این نهاد دوست دارد خطوط قرمز از مشترکات احزاب ما باشد و دعوایشان در روش ها و روی ضوابط و اینکه چطوری بتوانیم اهداف نظام را محقق کنیم باشد، که با این تراز، سپاه نه اصولگراست و نه اصلاح طلب.

 

کشکولی با اذعان به اینکه احزاب فعلی سوابقی دارند و برخی هنوز نتوانسته اند خودشان را پالایش کنند، تاکید کرد: برخی از احزاب نزدیک تر به اهداف انقلاب اسلامی هستند. اگر سرچشمه آنها از حوزه های علمیه و روحانیت و مذهبی های سنتی و مسجد و نماز جمعه و... باشد طبیعتا به اهداف نظام نزدیکتر خواهند بود.

 

برخی از احزاب می خواستند فرهنگ غربی،  علوم انسانی غربی و یافته های غرب را که یاد گرفته بودند با اسلام تلفیق کنند و با اینکه می گفتند ما فقط قرائتمان با قرائت شما فرق می کند اما بعد که قرائت آنها را می دیدی متوجه می شدی که می گویند دین حداقلی می خواهیم! یواش یواش که جلو می رفتیم می دیدیم که این ها از خطوط قرمز هم عبور می کنند یعنی به طور مثال اختلاط محرم و نامحرم را جدی نمی گرفتند، یا حجاب را جدی نمی گرفتند وخیلی از ارزش ها را تعرض کردند ولذا در ذهن مردم سابقه خوبی ندارند.

 

وی اذعان داشت: البته به نظر من هیچ یک از احزاب را نمی توان گفت که  املا منطبق بر انقلاب است اما برخی ازآنها به ارزش های انقلاب نزدیک ترند.

 

*می شود گفت سپاه منطبق بر هیچکدام از احزاب اصولگرا و اصلاح طلب نیست؟

در واقع سپاه نهاد حاکمیتی انقلاب اسلامی و بالاتر از اینهاست، ولی ما علایقی داریم و آن این است که چند جناح، رقابت دقیق، منطقی و جدی داشته باشند لکن در ذیل خطوط قرمز و با توجه به آرمان هایی که انقلاب دارد، مثلاً دشمنی با آمریکا و استکبار یک نقطه اشتراکمان باشد، چرا که اگر اینگونه نباشد احساس می کنیم که دارد به خطوط قرمزمان تعرض می شود.

 

وی  با اشاره به آیه (ولن يجعل الله الكافرين علي المومنين سبيلا)، تاکید کرد: خدا نمی خواهد که کفار بر مسلمانان مسلط شوند، واین مهم در قانون اساسی جمهوری اسلامی ما آمده و امام راحل هم فرمودند که آمریکا شیطان بزرگ است. اگر این اصول و خطوط قرمز وجود داشته باشد در بین جناح های مختلف، سپاه هم حساسیتی نخواهد داشت و رقابت بین احزاب را مثبت ارزیابی می کند. استکبار ستیزی برای سپاه یک شاخص است، هرچه استکیار ستیزی رقیق شود ما حساس می شویم، و احساس می کنیم واگرایی دارد صورت می گیرد.

 

 فرمانده سپاه استان لرستان، با بیان اینکه یکی دیگر از حساسیت های ما به دین و ولایت فقیه است، گفت: هر چه تقید و تعبد یک فرد یا جناح  را نسبت به دینی که الان حاکم بر مملکت ماست - چون حکومت ما حکومت دینی و مردم سالاری ما دینی است و  قانون اساسی هم براساس دین چیده شده - هر چه ما ببینیم فردی یا جناحی تسلیم است نسبت به این دین و قانون اساسی، ما با آن جناح دوست هستیم و خوشحال می شویم و آن را جناح خودی می دانیم.

 

* آیا اگر یک جناج را فرضاً خودی می دانید، آیا سپاه به خودش این حق را می دهد که در انتخابات دخالت کند؟

سردارکشکولی با تاکید به اینکه مطلقاً نه، بیان کرد: اتفاقا ما خوشحال خواهیم شد که رقابت، جدی باشد چون باعث نشاط و شکوفایی می شود و باعث حضور و مشارکت حداکثری می شود و بعد هم این حضور باعث می شود که امنیت مملکت هم تامین شود. اما اگر طیفی نسبت به دین کمی رقیق شود ما حساس می شویم چون ما خواهان مردم سالاری دینی هستیم و مبارزه با استکبار و مردم سالاری دینی از الزامات ماست. یکی دیگر از حساسیت های سپاه نسبت به مردم است، همانگونه که امام خمینی (ره) فرمودند که مردم ولی نعمت های ما هستند و همچنین فرمودند که مردم ما از مردم صدر اسلام بهترو بالاترند.

 

 یک بعد حکومت ما مردم هستند، حکومت ما هم جمهوری وهم اسلامی است و ما همان قدر که بر روی اسلام حساس هستیم بر روی مردم هم حساس هستیم.

 

وی با اذعان به اینکه هر جناح که واقعا نه از روی فریب و برای رای آوری، دلسوز مردم باشد ما بیشتر شیفته آن می شویم، گفت: هر چند جناح که صحت شیفتگی آنها به مردم برای ما جا بیافتد  ومعلوم شود که آنها عاشق خدمت به مردم هستند و برای قدرت تلاش نمی کنند، همانطور که شهید بهشتی گفت ما شیفته خدمتیم، سپاه خیلی خوشحال شده و  به عنوان یک ناظر بی طرف احساس می کنیم که این احزاب باعث می شوند که شکوفایی انقلاب بیشتر ظهور و بروز کند.

 

*بحث انتخابات شد، جا دارد که گریزی بزنیم به بحث انتخابات و اهمیت آن؛ مایلیم نظر حضرتعالی را در خصوص اهمیت انتخابات هفتم اسفند مخصوصا با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص خطر نفوذ دشمن جویا شویم؟

 

نفوذ همه جا بد است، معنای نفوذ این است که در جایی که مسدود کرده ای، یک چیزی بیاید و رخنه کند. یعنی راهی را تو گفته باشی ممنوع است، نباید وارد شد، مثلا اگر در داخل ماشین باشید و از سقف آب باران داخل بیاید به آن نفوذ می گویند در حالی که اگر بیرون از ماشین باشی و زیر باران به آن نفوذ نمی گویند، یعنی خلاف عادت و عرف و قاعده باشد.

بخشی از مردم ما به دلیل اینکه آمریکا  35_36 سال در کشور سیطره داشته است و شاه، نوکر آنها بود و آنها هم  60_50 هزار  مستشار در کشور داشته اند، ممکن است الان هم طرفدارانی در کشور داشته باشند؛ ما به این ها نفوذی نمی گوییم، این ها غیر ما فکر می کنند و می اندیشند ولی این ها کسانی نیستند که نفوذی باشند، نفوذی آن است که قاعده عقل، منطق و دین آن را ممنوع کرده است.

مثلا در هیچ پارلمانی، مجلسی و اتاق فکری در هیچ کشوری نباید کشور دیگری بیاید و تاثیر بگذارد؛ مثلا در روسیه نمی شود از ژاپنی ها و یا هر کشور دیگر بیایند و کاری کنند که اهداف آن کشور را دنبال کنند، به این می گوییم نفوذی،  چراکه اگر کسی رفت و خواست برنامه هایی به نفع کشور سلطه گری تصویب کند آن شخص نفوذی است و جلوی آن را باید بگیریم.

 

* یعنی همان تعبیری که رهبر معظم انقلاب فرمودند که دشمن می خواهد در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی نفوذ کند؟

 نفوذ شکل های مختلف دارد مثلا جاسوسی از راه های مرزی و یا ... وارد شوند و سند یا.. را بدزدند. شکل دیگر نفوذ  کسی را که اهل همان کشور است  می خرند و وارد کار می کنند. یک نوع نفوذ هم هست که روی تصمیم گیران و نخبگان اعمال می شود به گونه ای که او را می خرند که خطر این گونه نفوذ بسیار زیاد است چون در شکل اول نفوذ، مثلا  سندی را می برند که آن نفوذ موردی است در حالی که نفوذ روی مسئولان باعث می شود که شخص مسئول در حیطه مسئولیتش خیانت می کند، در واقع لباسش لباس خودی است اما تصمیم گیری او غیر خودی است و سرباز دشمن است.

 

* یعنی مسئولیت کشوری ممکن است بگیرد؟

لزوما کشوری نه!، در حیطه مسئولیت خودش؛ مثلا فرماندار در حیطه مسئولیت خودش، استاندار در حد استاندار و فرمانده سپاه در حد فرمانده سپاه، اما اگر در مجلس رفت این خطرجدی است، چون می خواهد قانون وضع کند  و آن چند ویژگی دارد، در کل ایران ساری و جاریست، اگر در شورای نگهبان رفت  و مهر همراهی با شرع و قانون اساسی را خورد ماندگار می شود و به عنوان یک قاعده ملی مطرح می شود و همه به آن تکیه می کنند.

 

مجلس جای حساسی است، اگر یک نفوذی، قانونی را نوشت، این قانون بزک هم شده اما به نفع کشور نیست؛ ممکن است منافع حساس و حیاتی را به خطر بیاندازد.

 

فرمانده سپاه خرم آباد، با بیان اینکه یک نوع مبارزه در جهان داریم به نام مبارزه پارلمانی، اذعان داشت: در این نوع مبارزه برای براندازی یک نظام از جنگ مسلحانه اجتناب کنیم، بلکه ازحاکم بخواهیم اجازه دهد که ما وارد مجلس شویم واز طریق نفوذ در مجلس  و طی یک پروسه 30 تا 50 ساله با وضع قوانین، آرام آرام ماهیت نظام را عوض می کنیم، دقیقا مثل موریانه که از داخل می خورد!

 

این نفوذ حتی برای جایگاه رئیس جمهور هم مقدور نیست، مانند ریاست جمهوری بنی صدر که مردم او را خلع کردند، تازه تصمیمات یک رئیس جمهور هم مقطعی است و مبتنی بر قانون است و اون قانون گذار و قانون است که ناظر بر اعمال و رفتار رئیس جمهور هم هست، با اینکه بعد از رهبری،  اول  شخص مملکت است اما حساسیت مجلس در نفوذ حتی از رئیس جمهور هم بالاتر است، چون هم تصمیم گیران و هم تصمیم سازان و هم نظارت بر قوه مجریه و قوای دیگر دارند.

 

اگر مجلس خراب شود دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود، روی نمایندگان و کاندیداها باید خیلی وسواس به خرج دهیم که در واقع تعهد و تقید آنها به اسلام  پاک و خالص باشد و ما مطمئن باشیم طرف متدین است.

 

در انتخابات خبرگان رهبری هم به طریق اولی، ولایت فقیه در کشور ما غیر از آن نقشی  که درقانون اساسی آمده است -که همه می دانند شامل تنفیذ حکم رئیس جمهور و نصب رئیس قوه قضائیه و فقهای شورای نگهبان و جنگ و صلح و  صب فرماندهان نیروهای مسلح و.... رکن رکین انقلاب اسلامی است. اگر تعریف مختصر و مفیدی از انقلاب اسلامی را بخواهیم بیان کنیم اگر اسلامیت نباشد انقلاب هیچ نیست و جهت آن معلوم نیست.

 

انقلاب اسلامی یعنی حاکمیت اسلام که این اسلام با اسلام پاکستان،عربستان، مصر تفاوت هایی دارد، ازجمله این که در انقلاب اسلامی ایران اسلامی است که مبتنی بر اصل ولایت فقیه است یعنی می خواهد که دین را حاکم کند و حکومت دینی راه بیاندازد، حکومت دینی هم حاکم اسلامی می خواهد و ولایت فقیه بعدی دارد که فراتر از  قانون اساسی است.

ولایت فقیه به عنوان دیده بان آگاه و بصیر شاخص ها و جهت ها را معرفی می کند، یک بعد کار خبرگان این است که رهبر را می خواهد انتخاب کند، البته ما دعا می کنیم که سایه رهبر انقلاب بر سر ملت مستدام باشد، اگر این ولایت فقیه که نقش مهم و جهانی دارد، اگر فقیهی منصوب شود که یک ذره بخواهد نرمش نشان دهد اصلا سنگ روی سنگ بند نمی شود که این نشان دهنده حساسیت انتخابات خبرگان رهبری است و باید با حساسیت، کسانی را انتخاب کنیم که شایسته باشند.

 

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص خبرگان رهبری، گفت:خود رهبر فرزانه انقلاب در بیانات اخیر خود فرمودند، کسی را انتخاب کنید که در برابر دشمنان بایستد، دلیر و شجاع باشد.

 

* با توجه به اهمیت نفوذ چه شاخص های را باید مردم برای انتخاب اصلح در نظر بگیرند که از خطر نفوذ دشمن در امان مانده و انتخاب صحیح داشته باشند.

اگر شاخص ها را بخواهم خیلی ساده بگوییم که همه راحت متوجه شوند می گوییم اولا تقید و تعبد به اسلام، هر کسی که متدین تر است باید به آن شخص رای بدهید.

 

کاری با جناح فکری و سیاسی نداریم و با خود شخص کار داریم اعم از زن و مرد؛  اول شخص داوطلب را از نظر تعهد به دین برسی کنیم باید متعبد و مقید به کل دین باشد، اگر این باشد ما نفوذ را اصلا نخواهیم داشت. هرجا شما در این موضوع تخفیفی بدهید این ها همان منفذ های نفوذ دشمنان خواهد شد.  اگر کسی در این روزهای انتخاباتی حاضر به عوام فریبی، کلک زدن، دادن وعده های دورغین و..که خودش هم می داند که نمی تواند آنها را انجام دهد-  شد، در واقع یک منفذ نفوذی و رخنه است. پس باید بگردیم ببینیم چه کسی اینطوری حرف نمی زند و چه کسی متدین تر است، مثلا اگر بگوییم اسلام را قبول داریم اما روحانیت را نه، این یک نفوذ است.

 

فرمانده سپاه لرستان، با تاکید به اینکه نه افراط و نه تفریط، گفت: در انتخاب تدین باید مورد توجه قرار گیرد، نکته دوم نسبت به ولایت فقیه و ولی فقیه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

انتخاب اصلح باید ولایت فقیه و شخص ولی فقیه را قبول داشته باشد، ولایت فقیه یک جایگاه حقوقی است و داوطلب باید تبعیت کافی عقلی و قلبی از ولایت فقیه داشته باشد.

 

*مردم چگونه بدانند که داوطلبان به اصل ولایت فقیه و ولی فقیه تبعیت دارند؟

مردم باید در صحبت های داوطلبان و شعارهایشان دقت کنند و حتی سوال کنند و رسانه ها چالش ایجاد کنند، داوطلبان هر چند هم بخواهد دروغ بگویند بالاخره یک جا گیر می کنند. سومین شاخص همان مردم دوستی است، برخی نمایندگان که در ستاد های انتخاباتی شب تا صبح با ساز و دهل داخل ستاد های خود موجب آزار مردم می شوند و به هر نحوی حاضرند که رای بیاورند و یا با خرج هایی که می کنند و مردم را به زحمت می اندازند چگونه می توانند ادعای مردم دوستی داشته باشند؟

 

برخی ازداوطلبان با اهدای کارت به مردم در واقع  آرای آنها را می خرند و قوانین را نادیده می گیرند و ارزش های انسانی را نادیده می گیرند.به جای اینکه بگویند ای مردم بروید و فکر کنید بین من و رقیبم ارزیابی کنید و فرد اصلح را انتخاب کنید با پول تلاش می کنند آرای مردم را بخرند. خرید رای یعنی توهین به کرامت مردم و به این معنی است که داوطلبی که اقدام به خرید رای می کند، مردم را فقط ابزار می داند.

 

سردار کشکولی، با تاکید به اینکه چه لزومی دارد که داوطلبان مدام سایز عکس ها را بزرگ تر کنند،گفت: اگر این مردم را به رسمیت می شناسیم و برای شعور مردم احترام قائل هستیم فقط کافی است که سوابق خود را به گوش مردم برسانیم و اعلام آمادگی برای وکالت مردم کنیم. ولی اینکه مدام عکس ها را بزرگتر می کنیم  و در فاصله های کوتاه، مدام عکس ها تکرار می شود یعنی اینکه مردم را به رسمیت نمی شناسیم و می خواهیم مردم را فریب دهیم و مردم را ابزاری حساب می کنیم و این خود منفذی برای نفوذ است.

 

راه اندازی کارناوال هایی که مزاحم مردم می شوند نیز نشان دهنده این است که داوطلبان مردم را به رسمیت نمی شناسند؛ اگر مردم را دوست داریم چرا مزاحم آنها می شویم.

 

وی با بیان اینکه تبعیت از قانون از دیگر شاخص های انتخاب اصلح است، گفت: هرچه که قانون می گوید. داوطلبان مر قانون را در تبلیغات خود رعایت کنند. بعد از رای گیری و پس از اعلام نتایج هم باید از قانون تبعیت کرد.

 

*  امروز بحث می شود که طرف آدم مومنی است اما کار بلد نیست!

در سال های اول انقلاب بحث داغی بر روی این بود که آیا متعهد خوب است یا متخصص؟ این بحث قریب یک سال مورد بحث قرار گرفت و همه می گفتند متخصص متعهد،  بعد سوال می شد که اگر نباشد کسی که هر دو را داشته باشد کدام را ترجیح می دهید؟ که مقام معظم رهبری هم همین چند سال پیش به این موضوع پرداختند و فرمودند: ما البته آدمی می خواهیم که کارآمد هم باشد، لکن کارآمد بی تعهد ضررش بیش از نفعش است.

 

علم یک شمشیر دو لبه است، علم اگر به دست یک شخص مومن باشد، به نفع مردم و تعالی دین کار می کند واگر همین علم به دست یک فرد بی تعهد داده شود، به ضرر جامعه کار خواهد کرد و با ابزار و شمشیر علم، می زند. مجلس ما نیاز به نماینده کارآمد و متخصص در همه شئونات جامعه دارد، هم نیاز ماست و هم حکم عقل است که نمایندگان، کارآمد و متخصص باشند لکن متخصصی که قبل از تخصص، تعهد و تقید داشته باشد؛ متخصص بی تعهد به درد ما نمی خورد اینها کسانی هستند که به قول برخی سیاسیون پای تمام قراردادهای استعماری را امضاء کردند. البته اگر جایی هم ما ناچار شویم بین تخصص و تعهد، من ترجیح می دهم متعهد و متدین برود چون اگر تخصصی ندارد ضرری هم ندارد.

 

فرمانده سپاه لرستان، استکبار ستیزی از دیگر شاخص هاست، افزود: ما نباید آن را فراموش کنیم، بخش زیادی از انقلاب ما بر پایه این امر است و انقلاب اسلامی آمد تا دست استعمار و استکبار را کوتاه کنیم.

کد خبر 525829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha