مربیان مهدهای کودک تقویت کننده رابطه بین کودکان و والدین باشند

خبرگزاری شبستان: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: مربیان مهدهای کودک باید تقویت کننده رابطه بین خانواده و فرزندان باشند در اینصورت بسیاری از مشکلات جامعه حل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد، حجت الاسلام سید محد شریف حسینی کوهستانی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد امروز ( 9 اسفند) در کارگاه آموزشی تخصصی آموزش احکام و تربیتی کودکان که با حضور مربیان مهدهای قرآنی در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد با بیان اینکه فرآیند تعلیم و تربیت امری مهم و مقدس است گفت: در بحث آموزش باید ابتدا مخاطب را بشناسیم و با توجه به نیازهای او مطالب را ارائه کنیم.

وی آینده یک انسان را نشات گرفته از دوران کودکی او دانست و اظهار داشت: یک کودک در طول 2 سال مشغول یادگیری است و تمام حرف ها و حرکات ما در ذهن او می ماند و پاک شدنی هم نیست.

حسینی کوهستانی با بیان اینکه اسلام در یک هزار و ۴۰۰ سال پیش فرموده است که کودک باید 2 سال از شیر مادر تغذیه کند، افزود: روانشناسان اکنون به این نتیجه رسیده اند که حضور مادر و شیردهی در دوران ابتدایی زندگی اثرات بسیاری در آینده کودک خواهد داشت.

وی با اشاره به طولانی بودن دوران کودکی اسنان نسبت به سایر مخلوقات گفت: مهمترین دلیل طولانی بودن دوران کودکی انسان نیاز او به تعلیم و تربیت است.

حسینی کوهستانی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) می فرماید کسی که با کودک سر و کار دارد باید کودکانه عمل کند گفت:  در سیره زندگانی ائمه معصومین می بیند که آن بزرگواران برای تربیت فرزندان خود از شیوه های مختلفی نظیر شعر، قصه، بازی و .. استفاده کرده اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد تصریح کرد: قصه آنقدر مهم است که در بسیاری از سوره های قرآن کریم از قصه استفاده شده است.

وی افزود: مربیان مهدهای کودک باید تقویت کننده رابطه بین خانواده و فرزندان باشند در این صورت بسیاری از مشکلات جامعه حل می شود.

کد خبر 527370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha