استقرار ۸۹۶ پایگاه جمع آوری کمک های مردمی در هفته نیکوکاری/ راه اندازی سامانه متمرکز دریافت کمک های نقدی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی با بیان اینکه ۸۹۶ پایگاه، کمک های مردم استان را در هفته احسان و نیکوکاری جمع آوری می کنند، از راه اندازی سامانه متمرکز دریافت کمک های نقدی مردم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی، صبح امروز (10 اسفند) در نشست خبری که به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری برگزار شد، از آمادگی 896 پایگاه برای جمع آوری کمک های مردمی در کل استان، خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد 35 پایگاه، متعلق به نهاد کمیته امداد است که 26 پایگاه آن ثابت و 9 پایگاه سیار است.

 

وی با تاکید بر اینکه هدف این نهاد، سپردن کارها به مردم است، گفت: منابع دولتی پاسخگوی نیازهای مددجویان نیست، بنابراین کمیته امداد نیاز به بهره مندی از کمک های مردمی دارد.

 

اهرابی با اشاره به شعار «بهار همدلی، شکوه مهربانی، جشن نیکوکاری» بر ضرورت مشارکت مردم در جشن نیکوکاری تاکید کرد و اظهار داشت: مردم می توانند اقلام کالایی، پوشاک، مواد غذایی و... را در قالب کیسه های همیان مولا، به دست نیازمندان برسانند.

 

وی از توزیع کیسه های همیان مولا به تعداد 100 هزار در بین مراکز نیکوکاری استان خبر داد و تصریح کرد: پوشاک از جمله مهمترین کالای مورد نیاز مددجویان است که توصیه می شود مردم خیر و نوع دوست استان در این زمینه اهتمام بیشتری داشته و با هدیه پوشاک نو، لبخند را به خانه های نیازمندان ببرند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر یک میلیارد تومان کمک های مردمی جمع آوری شد، با ابراز امیدواری از اینکه این مقدار امسال افزایش پیدا کند، عنوان کرد: در استان 5هزار یتیم تحت پوشش، 7 هزار دانش آموز و هزار و 500 نفر دانشجوی نیازمند وجود دارد.

 

اهرابی از ایجاد 448 پایگاه در مدارس برای هفته احسان و نیکوکاری خبر داد و افزود: 100 هزار پاکت و 36 هزار قلک در بین مراکز نیکوکاری و مدارس توزیع شده است که پس از جمع آوری کمک ها، به نیازمندان و دانش آموزان همان مناطق هدیه خواهد شد.

 

وی با اشاره به شیوه های جدید جمع آوری کمک های مردمی، تصریح کرد: مردم با شماره گیری کد #058*8877* می توانند صدقات، کمک های نقدی و همچنین کمک های غیر نقدی خود را به صورت متمرکز و به حساب شهرستان مورد نظر خود واریز کنند.

 

وی افزود: همچنین شماره حساب 14005080040 نزد بانک مسکن، برای دریافت وجوهات مردم در نظر گرفته شده است.

 

وی با بیان اینکه 34 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان هستند، عنوان کرد: این نهاد ماهیانه 2 میلیارد و 100 میلیون تومان به این افراد مستمری به عنوان کمک معیشت پرداخت می کند.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی به برنامه های اشتغالزایی و توانمندسازی افراد تحت پوشش اشاره داشت و بیان کرد: در همین راستا، تعداد 75 دستگاه تراکتور مجهز به تکنولوژی روز و با تسهیلات وام بانکی و وام کمیته امداد در حال تحویل به مددجویان است.

 

اهرابی البته به همکاری کمرنگ بانک ها در این خصوص هم اشاره کرد و اظهار داشت: کمیته امداد برای مددجویان خود حتی بالاتر از رقمی که متعهد است، در بانک ها پرونده دارد، اما پرداخت از سوی بانک ها کم است.

 

 وی عنوان کرد: ورودی امسال به کمیته امداد دو هزار و 212 خانوار، معادل چهار هزار و 440 نفر بوده که تحت حمایت این نهاد قرار گرفته اند و نشان از کاهش میزان سطح توانمندی خانوارها دارد.

 

وی با بیان اینکه دو هزار نفر در استان در نوبت دریافت جهیزیه هستند، ابراز امیدواری کرد: مردم خیر و نوع دوست استان با مشارکت خود در جشن نیکوکاری، همانند گذشته همدلی خود را به نمایش بگذارند.

 

کد خبر 527578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha