استقرار ۸۸۶ پایگاه جشن نیکوکاری/ ۱۰۰ درصد کمک های مردمی در کردستان هزینه می شود

خبرگزاری شبستان: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی کردستان از استقرار ۸۸۶ پایگاه ثابت و سیار در جشن نیکوکاری امسال در سطح استان خبر داد و گفت: ۱۰۰ درصد کمک های جمع آوری شده در استان هزینه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، قنبر موسی نژاد، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی کردستان امروز (10 اسفند) در نسشت مطبوعاتی که به مناسبت سالگرد تاسیس این نهاد مقدس در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: اگر مردم به تکالیف خود در قبال همنوعشان احساس مسئولیت کنند، ورودی های کمیته امداد کمتر خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه درآمد مردم کردستان از میانگین کشوری کمتر است، ادامه داد: با وجود این مردم این استان همواره در کارهای خیرخواهانه پیشقدم بوده اند.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی کردستان به جشن نیکوکاری اشاره کرد و افزود: جشن نیکوکاری امسال با شعار بهار همدلی و شکوه مهربانی از 12 تا 14 اسفند ماه جاری در سراسر استان در پایگاه های این جشن در سراسر استان تجلی می یابد.

 

موسی نژاد، از برپایی 886 پایگاه ثابت و سیار جشن نیکوکاری در سطح استان خبر داد و ابراز داشت: 431 پایگاه در مساجد، 270 پایگاه در مدارس، 81 پایگاه کمیته امداد، 91 پایگاه بسیج، 13 مرکز نیکوکاری به مدت سه روز آماده دریافت کمک های مردمی به نیازمندان در آستانه سال نو هستند.

 

وی بیان کرد: پایگاه های کمیته امداد در سطح مدارس، مساجد، مصلاهای نماز جمعه، میادین و معابر سراسر استان آماده دریافت کمک های مردمی خیرین هستند.

 

وی توانمندسازی خانواده ها، حفظ عزت و کرامت خانواده های نیازمند و حمایت از اقشار آسیب پذیر با جلب مشارکت مردمی را از جمله اهداف برگزاری جشن نیکوکاری در آستانه سال نو اعلام و تصریح کرد: 100 درصد کمک های مردمی توسط پایگاه های که جمع اوری می شوند در بین خانواده های نیازمند توزیع می شود.

 

این مقام مسول همچنین بیان کرد: بانک اطلاعاتی از نیازمندان استان جمع آوری شده است و تا قبل از آغاز سال نو در بین مددجویان و نیازمندان زیرپوشش توزیع می‌شود و بر اساس هماهنگی های صورت گرفته کمیته نظارتی، از طریق اکیپ های بر توزیع کمک ها جمع آوری شده نظارت می کند.

 

وی همچنین گفت: کمک‌های جمع‌آوری شده سطح مدارس بدون دخل و تصرف امداد به محض واریز به حساب این نهاد در کمتر از 48 ساعت به حساب آموزش و پرورش بازگشت و در بین دانش‌آموزان توزیع خواهد شد.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی کردستان با بیان اینکه پنج هزار یتیم زیر 18 سال تحت پوشش کمیته امداد هستند، اذعان کرد: امسال 160 میلیارد تومان در قالب 100 میلیارد بودجه سال جاری و 60 میلیارد تسهیلات به خانواده های تحت پوشش این نهاد اختصاص یافت که تاکنون 70 درصد بودجه دولتی و 47 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای نیازمندان کارگزاری شده است.

  

موسی‌نژاد، پنج نیاز آموزش، مسکن، اشتغال، بهداشت و درمان و معیشت را از جمله سرفصل های خدماتی کمیته امداد برشمرد و افزود: 50 درصد مددجویان تحت پوشش این نیاز را دارند و منابع امداد نیز محدود است که امیدواریم مردم خیر استان همچون سنوات گذشته دست نیازمندان را بگیرند و آدمها را در شادی های خود شریک کنند.

 

وی همچنین گفت: تعهد 30 میلیارد تومانی مشارکت های مردمی در کردستان در 10 ماهه اول امسال محقق شده است و تا کنون مردم خیر استان 32 میلیارد تومان به نیازمندان کمک کرده اند که این میزان کمک مردمی از رشد 16 درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار است.

 

کد خبر 527669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha