ویرانه ای که هرگز آباد نشد

مردم مسلمان غزه روزه ماه مبارک رمضان را روی ویرانه های مساجدی افطار می کنند که از زمان حمله اسراییل به این منطقه هنوز بازسازی نشده است.<BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان، سی و چهار مسجد ویران شده از حمله 22 روزه رژیم صهیونیستی به نوار غزه به خاطر کمبودهای شدید حاصل از تحریم هرگز آباد نشده اند و مردم غزه در طول سالهای تحریم در کنار گنبد و گلدسته هایی اقامه نماز می کنند که در کنار پاهایشان به خاک افتاده است.
ماه مبارک رمضان که ماه غبار روبی از مساجد است بار دیگر داغ مسلمانان غزه را تازه کرد و آنها را برای اقامه نماز و افطار بار دیگر به دور ویرانه های مساجد محل زندگی شان جمع می کند.
در کنار سی و چهار مسجد کاملا ویران شده 800 مسجد دیگر نیمه ویران هستند که عدم امنیت آنها باعث می شود مردم خارج از آن اقامه نماز کنند.
یکی از شهروندان غزه اظهار کرد: بمباران هوایی رژیم صهیونیستی با مواد حاوی فسفر سفید عاما اصلی ویرانی جبران ناپذیر این مساجد است.
وی ادامه داد: از آنجایی که مسجد نقش حیاتی برای مردم غزه دارد همگی تلاش کردند اندک درآمد خود را وقف ساخت مساجد ویران شده کنند یا مصالحی را که از طریق تونل های زیرزمینی وارد می شد در وهله اول برای ساخت مساجد و بیمارستان ها به کار گیرند.
به گزارش سایت اینفو فلسطین، وزیر امور مذهبی نوار غزه برآورد کرده است: برای بازسازی مساجد غزه مبلغی بالغ بر 13 میلیون و پنج هزار دلار باید هزینه شود که کمک های بین المللی بسیاری باید آن را تامین کند به شرط آنکه اسراییل به تحریم این منطقه پایان داده و مانع ورود مصالح ساختمانی نشود.
 

کد خبر 52791

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha