امروز نوبت کارآفرینان و بخش عمومی غیر دولتی برای رونق اقتصادی است

خبرگزاری شبستان: رئیس جمهور کشورمان در جمع صنعتگران و کارآفرینان یزد با اشاره به اهمیت فعالیت بخش های مختلف برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال گفت: امروز نوبت کارآفرینان و بخش عمومی غیر دولتی برای رونق اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور امشب (17 اسفند) در سفر یک روزه خود به استان یزد در جمع صنعتگران و کارآفرینان یزد گفت: در دولت یازدهم دولت قول هایی داده بود و الان نیزقول هایی دارد و همیشه معترف بوده که بنگاه های غیر دولتی بهتر می توانند در زمینه های اقتصادی فعالیت کنند و این تجربه جهان است که باید استفاده کنیم و همانطور که جهانیان از تجربه های ما استفاده کرده اند ما نیز باید از آنها استفاده کنیم.

 

وی افزود: ما باید کشور و ملتمان را به جایگاهی برسانیم که از لحاظ رشد و توسعه در کشور شایسته باشد.

 

رئیس دولت یازدهم خاطرنشان کرد: قول ما این بود که بازار کشور را از لحاظ اقتصادی آرامش ببخشیم چون قبلا فکر می شد که اگر درآمد نفتی ما زیاد شود همه مشکلات ما نیز حل می شود و درآمدهای ارزی را کلید حل مشلات می دانستند که در دورانی درآمد دلاری نفتی ما بسیار خوب بود و در چند سال از 25 میلیارد دلار برای واردات به 85 میلیارد دلار واردات رسیدیم و وفور دلار در اختیار کشور و دولت وقت بود اما در رشد اقتصاد تقریبا یک و نیم برابر بود که این نشان داد که درآمد را باید درست مصرف کنیم.

 

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: تنها با درآمد و دلار مشکلات ما حل نمی شود و باید تمام توان خود را برای تولید داخلی خود به کار بگیریم و در تعامل دنیا درست تعامل کنیم و بدانیم که تجارت یک طرفه در جهان مشکلی را حل نمی کند.

 

وی افزود: اگر ما بتوانیم میدان را در زمینه اقتصاد برای بنگاه های غیردولتی آماده کرده و دولت نیز به وظایف خود عمل کند کارآفرینان نیز برای نسل آینده و خودشان وارد عمل کنیم، ظرف چند سال به نقطه مطلوب می رسیم.

 

رئیس دولت یازدهم خاطرنشان کرد: سرمایه دولت امروز اعتماد و امید است که بالاترین سرمایه ما است و همه آمارها نشان می دهد که مردم نسبت به آینده امیدوار هستند.

 

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: مشکل بزرگ به نام تحریم وجود داشت و بر ما تحمیل کرده بودند و چیز تحمیلی نیز افتخار ندارد.

 

رئیس جمهور دولت یازدهم خاطرنشان کرد: یکی از قولهای دولت به مردم تلاش در راستای شکستن قفل تحریم ها بود و درها را برای حرکت اقتصادی باز کند و این کار، کار مشکلی بود زیرا عده ای نمی خواستند و هم برخی از کشور ها و هم برخی از افرادی که سود می بردند از این کار جلوگیری می کردند.

روحانی بیان کرد: این فردی که محکوم به اعدام شد سوال است که پول کجا رفت  و چه کسانی حمایت کردند و توانستند تا این فضا را بوجود بیاورند تا فردی بتواند این همه اموال را در اختیار بگیرد و در این راستا خواست مردم این نیست که اعدام بشود یا نه ! بلکه خواست مردم این است که چطوری این فرد توانست نفت را بفروشند و چرا به او اجازه داده شد و این پول کجا رفت؟

 

وی افزود: تا این مساله روشن نشود، فساد در کشور ما از بین نمی رود و اگر مفسدی را پیدا کردیم باید  ریشه های آن را پیدا کرده و بخشکانیم و بدانیم که با وجود فساد نمی توان رونق داشت.

 

رئیس دولت «تدبیر و امید» گفت: در شرایطی بودیم که می خواستیم تحریم را برداریم که عده ای نمی خواستند و از این تحریم سود می بردند و مستقیم  وغیر مستقیم حرف می زدند اما دولت به کمک مردم و حمایت مقام معظم رهبری توانستیم از تحریم ها عبور کنیم.

 

روحانی گفت: ما با تاکید بر تیم هسته ای  بیان می کردم که م مردم پشت سر شما هستند و خداوند نیز حامی شما است و ما موفق می شویم و این تعهدی که دولت به مردم داده بود و عهدی که در راستای حقوق مردم و باز کردن راه توسعه کشور داده بود به لطف الهی تحریم ها برداشته شد.

 

وی ادامه داد: ما باید جاذبه را بالا ببریم که با التماس به دنبال ما بیایند.

 

رئیس جمهور کشور خاطرنشان کرد: آنچه ما وظیفه داشتیم این بود که دولتی که بانکی را مانع با کار با ما بود این مانع را بردارد و همه چیز مگر روز اول درست می شود؟!

 

وی افزود: آن موقعی که از کشورهای دیگر بلیط خریده می شد کسی حرفی از خروج پول از کشور نمی گفت اما حالا که می گوییم این صنعت هوایی را برعهده بگیریم و جایگاه را بازستانیم و حتی خارجی ها نیز با آنها مسافرت کنند نحو دیگری حرف زده می شود اما ما به حول قوه الهی از همه این ها عبور می کنیم.

 

رئیس دولت یازدهم خاطرنشان کرد: دولت به عهدی که به مردم داده وفادار خواهد بود اما امروز بیشتر نوبت کارآفرینان و بخش عمومی غیر دولتی است و شرایط امروز شرایط آماده است و دولت های آسیایی و اروپایی و آفریقایی همگی آماده همکاری هستند.

 

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: بهترین راه جذب شرکت های خارجی جاذبه شرکت های داخلی است و تردیدی نیست که اگر دست به دست هم دهیم می توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم.

 

وی افزود: آمار اشتغال ما آمار مطلوبی نیست ولی نزدیک به یک میلیون و 200 هزار استغال ما اضافه شده است اما باز اشتغال بیشتر را می خواهیم و نشان دهنده این است که در شرایط تحریم کشورمان توانسته آرامش، ثبات در بازار ارز و اشتغال درست کار کنیم اما با مشارکت و فعالیت بنگاه هاباید حرکتی بوجود بیاوریم که اشتغال را افزایش دهیم.

 

رئیس دولت یازدهم خاطرنشان کرد: یزد ظرفیت و شرایط مناسبی در زمینه معادن؛ جاذبه های گردشگری و ... دارد که باید از این ظرفیت ها استفاده شود.

 

وی ادامه داد: مشکل محیط زیست و آب و بیکاری در هر استان وجود دارد و باید آن را حل کنیم و طرحی که ناچار هستیم آب را وارد کشور کنیم ولی باید صرفه جویی کنیم و بتوانیم چرخش آب را استفاده کنیم و بهره وری را بالا ببریم.

 

رئیس جمهور دولت یازدهم خاطرنشان کرد: شیرین کردن آب در خلیج فارس و دریای عمان از جمله راهکارها است که باید همکاری لازم انجام شود و خوشحالیم که منابع آن را توانستیم تامین کنیم و طراحی و اقدامات اولیه انجام شده و از لحاظ منابع تامین آن دچار مشکل بودیم که این نیز تصویب در دولت شد و 400 میلیون دلار نیز صندوق باید کمک کند که این تحول خوبی را در استان ایجاد می کند.

 

روحانی بیان کرد: آبی که شیرین می شود آب گرانی است اما در این حال در برخی از مصارف این آب به صرفه ما است و در صنعت و گردشگری برای ما به صرفه است و در صورت نیاز برای آشامیدن نیز دولت سوبسید آن را پرداخت می کند.

 

 

 

کد خبر 529701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha