رقابت ۲۰ قاری برجسته طرح ملی قرآن تلاوت ۲۱ و ۲۲ اسفند در کربلای معلی

خبرگزاری شبستان:دبیر کل آموزش و توسعه مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد گفت: در سال جاری ۲۰ نفر به عنوان قاریان برجسته طرح ملی تلاوت در سن نوجوانی انتخاب شدند که مراسم فینال آنها ۲۱ و ۲۲ اسفند در کربلای معلی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام محمد علی خسروی دبیر کل آموزش و توسعه مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از ظهر امروز در مراسم بدرقه قاریان برگزیده شوق تلاوت که در معاونت قرآن و عترت برگزار شد، با اشاره به سوره کوثر و آیه انا اعطیناک‌الکوثر، گفت: کوثر به معنای خیر کثیر و فراوان است مصداق این خیر کثیر را سه چیز گفتند برخی به قرآن، برخی به فاطمه(س) و برخی به حوض کوثر اشاره داشتند.

وی با طرح این سوال که بین این سه چگونه کوثر؛ قرآن، زهرای اطهر و حوض است، عنوان کرد: قرآن است زیرا تمام خیر دنیا و آخرت از آن فاطمه است زیرا ایشان خلاصه عترت، ائمه معصومین(ع) و ام‌ابیها هستند.

حجت‌الاسلام خسروی با اشاره به حدیث ثقلین، افزود: حوض به این معنا است که قرآن بدون عترت نیست و عترت نیز بدون قرآن نیست، در حوض کوثر عترت و قرآن همه یکی می‌شوند در این دنیا کسانیکه به آن وحدت برسند بهتر می‌توانند از قرآن بهره بگیرند، اگر خودبینی و منیت را کنار نهیم قرآن را خواهیم فهمید.

 دبیر کل آموزش و توسعه مشارکت معاونت قرآن و عترت اظهار داشت: شما تالیان و حاملان قرآن که امروز عازم محضر عترت پیامبر(ص) هستید بدانید که قرآن در محضر ائمه(ع) قرآن شده و ائمه(ع) در محضر قرآن امام می‌شوند.

وی افزود: امید که در کربلای معلی روزهای آینده برای همه مسلمانان دعا کنید چرا که جهان اسلام امروز گرفتار کسانی هستند که تیشه به ریشه انسانیت زده و کشورهای اسلامی را به آتش کشیدند.

حجت‌الاسلام خسروی با اشاره به نظر رهبر معظم انقلاب در خصوص تمرکززدایی، بیان داشت: دولت نمی‌تواند در هیچ زمینه مجری خوبی باشد دولت باید از موسسات مردمی حمایت کند که حافظان و قاریان را تربیت کرده و به جامعه تحویل دهند.

وی افزود: امروز 2 هزار موسسه قرآنی مردمی داریم که به تربیت نوجوانان قاری و حافظ مشغول هستند، وزارت فرهنگ و ارشاد امر هدایت و حمایت آنها را بر عهده داشته و اصول کار و سیاستگذاری را تبیین می‌کند و تا جایی که بتواند حمایت مالی نسبت به این موسسات دارد زیرا هر حمایت مالی نیز باید توام با نظارت باشد.

دبیر کل آموزش و توسعه مشارکت معاونت قرآن و عترت با اشاره به اینکه از سال 91 طرح ملی تلاوت عملیاتی شده است، بیان داشت: امسال شاهد برگزاری چهارمین دوره طرح ملی تلاوت هستیم در طول این مدت بیش از 80 قاری برجسته کشوری تربیت شده است و بیش از یکصد نفر قاری در سطح استان‌ها تحت عنوان طرح ملی تلاوت می‌توانند در اثر فعالیت های موسسات مردمی قرآنی اجرا داشته باشند.

حجت‌الاسلام خسروی در پایان خاطرنشان کرد: در سال جاری 20 نفر به عنوان قاریان برجسته در سن نوجوانی انتخاب شدند که مراسم فینال آنها 21 و 22 اسفند در کربلای معلی برگزار خواهد بود.

 

 

کد خبر 530305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha