لاوروف:خروج نیروهای روس از سوریه برای حمایت از روند صلح انجام شد

خبرگزاری شبستان:وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که تصمیم مسکو برای خروج نیروهایش از سوریه گفت:این تصمیم در راستای منافع کلی منطقه و به ثمر رساندن گفتگوهای صلح اتخاذ شد و برای راضی کردن هیچکس نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اسپوتنیک،سرگئی لاوروف،وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی اعلام کرد که مسکو و واشنگتن ارتباط های نظامی موثر و کارآمدی را در زمینه عملیات ضد تروریستی در سوریه ایجاد کرده اند.

لاوروف به خبرنگاران گفت:ارتباط های خوبی میان ارتش و نیروهای نظامی هر دو کشور روسیه و آمریکا ایجاد شده است و ما مدت های مدیدی مشتاقانه در انتظار چنین موقعیتی بودیم.

وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که همکاری حرفه ای و موثر میان کارشناسان ما در حال انجام است.

وی افزود:پرنسل نظامی ما در پایگاه هوایی «حمیمیم» و پرسنل نظامی آمریکا در مرکز خود در اردن با هم در ارتباط نزدیک و تنگاتنگ هستند.

دیپلمات ارشد روسیه همچنین گفت که مسکو از واشنگتن انتظار دارد اطلاعات مربوط به گروه های ملحق شده به آتش بس در سوریه را در اختیار سوریه قرار دهد.

سرگئی لاوروف افزود:روسیه پیش از این اطلاعات مربوط به مسائل آتش بس را در اختیار واشنگتن قرار داده و اکنون انتظار همین شیوه را از آمریکا دارد.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین در مورد تصمیم مسکو برای خروج نیروهایش از سوریه گفت:این تصمیم در راستای منافع کلی منطقه و به ثمر رساندن گفتگوهای صلح اتخاذ شد و برای راضی کردن هیچ کس نیست بلکه برای حمایت از روند صلح است.

کد خبر 531640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha