آمادگی همه‌جانبه آستان مقدس حضرت معصومه (س) در ایام نوروز

خبرگزاری شبستان:معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه (س) از آمادگی همه‌جانبه آستان مقدس حضرت معصومه (س) در ایام نوروز ویژه زائران نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، محمدجواد جهانگیرزاده، معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه (س) امروز (26 اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به گزارشی از فعالیت‌های آستان مقدس حضرت معصومه (س) در ایام نوروز، عنوان کرد: در آستانه سال جدید، ستاد نوروزی از چند ماه قبل در آستان مقدس حضرت معصومه (س) تشکیل شده است.

 

فراخوان خادمان آستان مقدس حضرت معصومه (س) در ایام نوروز

 

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه (س) یادآور شد: کلیه خادمان رسمی آستان مقدس و همچنین برخی از خادمان افتخاری فراخوان شدند تا در خدمت رسانی به زائران نوروزی فعالیت کنند.

 

جهانگیرزاده با اشاره به مبادی تشرف به حرم مطهر حضرت معصومه (س)، اظهار داشت: درب‌های 1، 2، 9، 10، 14 و 21 ویژه برادران و درب‌های 3، 4، 7، 8، 11 و 20 ویژه خواهران و همچنین درب‌های شماره 17، 22، 23 و 24 به صورت مشترک در نظر گرفته شده است.

 

وی با بیان این که برگزاری نماز جماعت در آستانه و صحن جامع فاطمی پیش بینی شده است، گفت: گل آرایی حرم مطهر حضرت معصومه (س)، تنظیف کلیه فرش‌های حرم مطهر، لوسترها و چلچراغ ها، تأمین چادر مورد نیاز برای خواهران و بسته‌های تبرکی برای زائران نوروزی در دستور کار قرار گرفته است.

 

رئیس ستاد آئین‌های فاطمی با بیان این که در اداره خدمات زائر، دفتر امانات اشیای قیمتی در صحن امام رضا (ع) راه اندازی شده است، افزود: آستان مقدس حضرت معصومه (س) جهت خدمت رسانی حداکثر به زائران، 11 کفشداری ویژه برادران و 7 کفشداری ویژه خواهران در نظر گرفته است، همچنین یک کفشداری نیز اخیرا ایجاد شده است.

 

 

تهیه 4 خودروی زائربر و 10‌ها صندلی چرخ دار ویژه زائران حرم حضرت معصومه (س)

 

جهانگیرزاده ادامه داد: آستان مقدس حضرت معصومه (س)، دو انبار توشه و دو شعبه جهت دریافت امانات راه اندازی کرده است، همچنین 4 دستگاه خودرو زائربر در مسیر پارکینگ شرقی به سمت حرم مطهر (س) تعبیه شده است.

 

وی اضافه کرد: 31 صندلی چرخ دار در بلوار بهار، پارکینگ شرقی، درب‌های شماره 17 و 24 در نظر گرفته شده است، همچنین در میدان امام خمینی (ره)، 150 صندلی چرخ دار برای خدمت رسانی به زائران وجود دارد.

 

کلینیک عمومی درمانگاه حضرت معصومه (س) به صورت شبانه روزی در ایام نوروز دایر است

 

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه (س) تصریح کرد: آستان مقدس حضرت معصومه (س) تعامل بسیار خوبی با دستگاه‌های اجرایی داشته است و ستاد تسهیلات نوروزی با ایجاد کمیته 10 گانه ستاد تسهیلات نوروزی تشکیل شده است.

 

جهانگیرزاده یادآور شد: در نوروز سال 95، 4 هزار کلاس توسط آموزش و پرورش استان قم در اختیار مسافران نوروزی قرار می‌گیرد و شعبه ای جهت راهنمایی زائرین در حرم مطهر حضرت معصومه (س) در این راستا ایجاد می‌شود.

 

وی تأکید کرد: کلینیک عمومی درمانگاه حضرت معصومه (س) به صورت 24 ساعته در خدمت زائرین و مسافران نوروزی است که در این درمانگاه، فعالیت اورژانس نیز صورت می‌گیرد.

 

رئیس ستاد آئین‌های فاطمی افزود: ماه گذشته، 280 متر مربع فضا در سه طبقه به درمانگاه اضافه شده است، همچنین فوریت‌های پزشکی حرم حضرت معصومه (س) ویژه خواهران و برادران فعال است.

 

حضور نیروهای هلال احمر و فوریت‌های پزشکی در حرم حضرت معصومه (س) در ایام نوروز

 

جهانگیرزاده عنوان کرد: واحد نظارت بهداشت آستان مقدس حضرت معصومه (س) در ایام نوروز، همه سطوح حرم مطهر را مورد نظارت دارد، همچنین نیروهای هلال احمر و فوریت‌های پزشکی 115 در ورودی‌های حرم مطهر حضرت معصومه (س) در اختیار زائرین هستند.

 

وی اظهار داشت: سیستم‌های معطرساز حرم مطهر حضرت معصومه (س) به صورت هوشمند از چند روز قبل از نوروز فضای حرم را معطر می‌کند، همچنین جهت دسترسی آسان به شبستان نجمه خاتون که از شبستان‌های زیرین حرم مطهر است، 4 دستگاه آسانسور فعال شده است.

 

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به این که طرح جامع امنیتی از نیمه شعبان اجرا شد، گفت: با توجه به مشکلاتی که دراجرای طرح وجود داشت، قسمتی از طرح اجرا شد و امید است که با در نظر گرفتن حریم حرم مطهر این طرح به صورت کامل اجرایی شود.

کد خبر 531838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha