توزیع ۲ میلیون اصله نهال در ایلام

خبرگزاری شبستان: معاون اداره منابع طبیعی ایلام، گفت: همزمان با هفته منابع طبیعی ۲ میلیون اصله نهال در شهرستان های مختلف این استان میان مردم و نهادهای مختلف توزیع شده است.

حجت الله فتحی، ظهر امروز (۲۷ اسفند) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: این نهال ها از انواع درختان جنگلی شامل بلوط، بنه، کهور و ارغوان بوده که با توجه به شرایط محیطی در مناطق مختلف این استان با مشارکت این نهادها و مردم غرس شده است.

 

وی، افزود: توزیع این مقدار نهال در فاصله روزهای ۱۵ تا ۲۱ اسفند که به نام هفته منابع طبیعی نامگذاری شده توزیع شده است.

 

معاون منابع طبیعی ایلام، یادآور شد: این میزان نهال در بین شهرداری ها، شهرک ها و نواحی صنعتی، نهادهای دولتی و خصوصی و مردم توزیع شده است.

 

فتحی، گفت: سالیانه ظرفیت تولید 12 میلیون اصله نهال در این استان وجود دارد اما اکنون پنج میلیون اصله نهال تولید می شود که بخشی از آن به مصرف استانی می رسد و بقیه برای جنگلکاری به سایر استان ها فرستاده می شود.

 

وی، با اشاره به اینکه استان ایلام با توجه به پوشش جغرافیای خود، یکی از غنی ترین استان های کشور است و ۶۴۰ هزار هکتار جنگل و پوشش انبوه گیاهان دارویی دارد، اضافه کرد: بخشی از این نهال ها به دلیل مرغوبیت و توان بالای تولید نهالستان های استان به ۱۶ استان مختلف کشور از جمله فارس، کردستان، تهران، خوزستان، کرمانشاه، البرز ارسال شده است.

 

به گفته معاون منابع طبیعی ایلام، برای حفظ جنگل های زاگرس سالیانه 700 هزار اصله نهال در کشور تولید می شود که 314 هزار اصله آن به کاشت در استان ایلام اختصاص می یابد.

کد خبر 531919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha