نخستین جشنواره مد و لباس استان یزد برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان یزد گفت: در راستای توجه به پوشش اصیل ایرانی- اسلامی نخستین جشنواره مد و لباس استان یزد را برگزارمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد به نقل از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، علی غیاثی ندوشن مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اهمیت به پوشش اصیل ایرانی- اسلامی گفت: نخستین جشنواره مد و لباس استان یزد 30 و 31 اردیبهشت ماه سال جاری در شهرستان اردکان برگزار می شود.

وی اهداف جشنواره را معرفی مدلهای پوشش ایرانی اسلامی،افزایش و توسعه خلاقیت، نو آوری در مد ولباس ایرانی، اسلامی، ایجاد تعامل و هم افزایی میان طراحان، تولید کنندگان و عرضه کنندگان، ایجاد فضای تعامل فرهنگی با محوریت پوشاک اسلامی، ایرانی، هدفمند نمودن اندیشه های نو در راستای تحقق اهداف جامعه ایرانی، سوق دادن دانشجویان به طراحی آثار مبتنی با اصول و آموزه ها ی اسلامی و زمینه سازی جهت کار آفرینی ذکر کرد.

وی گفت: بخش­ های جشنواره را بخش لباس بانوان، طراحی و علمی تشکیل می دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: در بخش لباس بانوان صرفا آثار مرتبط با بانوان، مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد که خود شامل سه قسمت مانتو و شلوار (اجتماع)، مانتو و شلوار (مجالس) و پوشش سر (مقنعه، چادر) است.

غیاثی ندوشن افزود: در بخش طراحی نیز صرفا آثار مرتبط با بانوان مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد که خود شامل دو قسمت طراحی مانتو و شلوار (اجتماع و مجالس) و طراحی پوشش سر (مقنعه، چادر و ...) است.

وی تاکید کرد: در تمامی بخشهای جشنواره تنها طرحهایی به جشنواره راه خواهند یافت که کاملاً پوشیده و متناسب با شأن والای بانوان ایرانی باشد و طرح ها با معرفی صاحب طرح و یا صاحب امتیاز ( حقیقی یا حقوقی) ارائه شود.

غیاثی ندوشن گفت: طرحهای پوشش سر بایستی به گونه ای باشد که تمامی موی سر را پوشانده و بیش از گردی صورت نمایان نباشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود: کیفیت دوخت، تناسب جنس و رنگ پارچه انتخابی از عناصر بومی و سنتی در امتیاز دهی موثر است.

کد خبر 533414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha