برگزاری هفته قرآن و عترت کردستان با رقابت دو هزار اثر

خبرگزاری شبستان: مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد گفت: هفته قرآن و عترت کردستان با رقابت حدود دو هزار اثر در زمینه های شعر و داستان، هنرهای تجسمی، نمایش تلاوت، حفظ قرآن کریم و صنایع دستی برگزار می شود.

اصغر امیرنیا، مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به برگزاری هفته قرآن و عترت استان کردستان گفت: هفته قرآن و عترت استان کردستان 21 تا 26 فروردین ماه در سنندج و دیگر شهرهای استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه هشت جشنواره قرآنی با همکاری سایر سازمان های استان در این هفته برپا می شود، خاطرنشان کرد: هفته قرآن و عترت با رقابت حدود دو هزار اثر در زمینه های شعر و داستان، هنرهای تجسمی، نمایش تلاوت، حفظ قرآن کریم و صنایع دستی برگزار می شود.

امیرنیا اظهار داشت: ٥١ فیلم کوتاه، ٣٥ فیلم نامه، ٥٢ اثر در بخش پایان‌نامه و مقالات، ٢١٠  شعر، ٧٥ داستان قرآنی، ١٥ نمایش خیابانی، ١٩ نمایشنامه، ١٩٤ اثر در بخش هنرهای تجسمی و ٣٣٥  اثر در بخش صنایع دستی، به دبیرخانه هفته قرآن و عترت استان ارسال شده است که پس از داوری اولیه به مرحله نهایی راه پیدا کرده و در نهایت افراد برتر انتخاب می شوند.

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با بیان اینکه بخش عکس و پوستر به ترتیب ٩٢ و ٣٥ اثر به دبیرخانه ارسال شده، ادامه داد: همچنین در بخش مسابقات تلاوت و حفظ و قرائت قرآن کریم ٥١٤ و همچنین آواها و نغمات قرآنی نیز  ٢٩٨ اثر به دبیرخانه های مربوطه جهت ارزیابی و پذیرش ارسال شده و در طول این هفته به معرض نمایش و داوری گذاشته می شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این هفته ها یک جریان خوب فرهنگی در استان های سنی نشین ایجاد شود تا علاوه بر وحدت افزایی، برادران اهل تسنن به این باور برسند که شیعه نیز برنامه هایی با محوریت قرآن و اصول دین در جهت تعامل بیشتر برگزار می کند.

کد خبر 534258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha