نمایش ۳۰ فیلم کوتاه قرآنی در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن

خبرگزاری شبستان: مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با اشاره به تولید هزار فیلم کوتاه گفت: از این میان ۳۰ فیلم پس از داوری برگزیده شده و امیدواریم در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن مجددا به نمایش گذاشته شوند.

اصغر امیرنیا، مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به اولین اولویت کاری در سال جدید گفت: توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در کشور با استفاده از ابرازهای فرهنگی و هنری، عملیاتی کردن شعار امسال با عنوان "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" و نهضت فهم قرآنی از جمله اولویت های ما در سال جدید می باشد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره های هنری و ارائه آثاری در این زمینه در طول سال گذشته خاطرنشان کرد: ارائه آثاری در حوزه تاتر، هنرهای تجسمی، فیلم، نگارگری، صنایع دستیو ... با محوریت موضوعات قرآنی می تواند در نهضت فهم قرآنی تاثیرگذار باشد.

امیرنیا با اشاره به تولید هزار فیلم کوتاه با موضوعات قرآنی در سال گذشته اظهار داشت: ساخت فیلم با موضوعات قرآنی گام بزرگی است در جهت نهادینه کردن فرهنگ دین و عترت و نشان دهنده تعمق و تدبر در قرآن و استفاده هنری از داستان ها و آیات و نکته های قرآنی است.

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد تصریح کرد: از میان این تعداد، 30 فیلم مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته و امیدواریم در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم مجددا داوری شده و به نمایش گذاشته شوند.

 

کد خبر 534719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha