فعالیت های عمرانی و خدماتی برخی ارگان ها زمینه ساز تصادف می شود

خبرگزاری شبستان: رئیس پلیس راهور لرستان با اشاره به اینکه گاهی فعالیت های عمرانی و خدماتی برخی از نهاد ها و ارگان ها زمینه ساز تصادف می شود، افزود: در سال ۹۴ نقش برخی سازمان ها در۲۷ مورد تصادف محرز شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد،سرهنگ منوچهر مرادی، رئيس پليس راهور استان، امروز(22 فروردین) در نشست شورای ترافیک استان، گفت: آموزش و رعایت نکات رانندگی نقش مهمی در کاهش آمار تصادف جاده ای و درون شهری دارد.

 

وی افزود: حذف نقاط حادثه خیر نیز یکی از عامل های کاهش آمار تصادف در جاده ها محسوب می شود که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

سرهنگ مرادی اظهار داشت: کوتاهي بعضي از ارگان ها و سازمان هاي دولتي و غير دولتي، زمينه و علت بروز برخي تصادفات رانندگي مي باشد.

 

وی ادامه داد:  طبق قانون سازمان ها و ارگان هايي که در زمينه فعاليت هاي عمراني و خدمات شهري و غيره فعايت مي نمايند، چنانچه در وظيفه اي که قانونگذار برعهده آنها گذاشته است، کوتاهي و کم کاري کنند، به طوري كه  اين کوتاهي و کم کاري، منجر به بروز حوادث رانندگي شود، به موجب تبصره 3 ماده 14  قانون اخذ جرائم توسط افسران کارشناس، ميزان قصور آن سازمان در علت نهايي تصادف لحاظ خواهد شد.

 

وی ادامه داد: در این راستا به تمام همکاران و کارشناسان تصادفات، توصيه شده که در بررسي تصادفات نهايت دقت را داشته باشند تا براثر قصور سازمان و يا ارگاني، حق مردم  ضايع نشود و بدون هيچ گونه رودر بايستي  به اين موضوع اهميت بدهند.

 

رئيس پليس راهور لرستان، اظهار کرد: در سال 94  در 27 فقره تصادف، نقش و قصور بعضي سازمان ها محرز گرديده به طوري كه توسط افسر کارشناس مقصر شناخته شده و پس از ترسيم کروکي و سير مراحل قانوني، ملزم به پرداخت خسارت به زيان ديده شدند. 

 

سرهنگ مرادی، خاطرنشان کرد: توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی و کاهش زمینه های تصادف از جمله تعریض جاده ها، حذف نقاط حادثه خیر و همکاری نهاد ها و ارگان ها در توجه به اصول و تعیین هشدار برای پروژه ها و برنامه های عمرانی باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 535186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha