هنرمندان در شناساندن و تبیین حرکت اصیل پیاده روی اربعین حسینی کمک کنند

خبرگزاری شبستان: شهردار اهواز، با بیان اینکه هنرمندان باید در شناساندن و تبیین حرکت اصیل پیاده روی کمک کنند، اظهار داشت: یک عکس می تواند یک تاریخ و حماسه را خلق کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، سید خلف موسوی، شهردار اهواز، امروز(23 فروردین) در مراسم اختتامیه اولین یادمان ملی عشق و ایمان ویژه پیاده روی اربعین حسینی که در تالار مهتاب اهواز برگزار شد، با بیان اینکه این برنامه با حمایت شورای اسلامی شهر اهواز اجرا شده است، گفت: پیاده روی نماد عزت و وحدت مسلمین برای امام حسین(ع) که برای اصلاح امور قیام کرد، است.

 

وی با اشاره به اینکه هنرمندان با هنر خود در قالب هایی همچون عکس و فیلم و... تاثیر مستقیمی بر جامعه می گذارند، افزود: یک عکس می تواند یک تاریخ و حماسه را خلق کند همانطور که در جنگ ویتنام و آمریکا یک عکاس با عکس هایی از جنایات جنگی باعث پایان یافتن جنگ شد.

 

وی با بیان اینکه اهمیت کارهای فرهنگی بسیار زیاد است، اضافه کرد: در قیام امام حسین(ع)، سر جاودانگی و اراده الهی نهفته بود و این امر نیازی به استدلال ندارند، چرا که با اراده الهی است که هر سال تعداد مردم برای پیاده روی اربعین حسینی بیشتر می شود.

 

شهردار اهواز، تصریح کرد: در زمان رژیم بعث عراق، بعثی ها تلاش بسیاری کردند که عاشورا را محدود کنند اما دیدم که ستون های این رژیم شکست و مردم تشنه، چطور با اراده و باور قلبی با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) شتافتند.

 

وی با تاکید بر اینکه هنرمندان باید در شناساندن و تبیین حرکت اصیل پیاده روی کمک کنند تا از انحرافات در این مسیر جلوگیری شود، ابراز کرد: یک عده می خواهند این مراسم ها را به انحراف بکشانند و مقام معظم رهبری هم بر این موضوع تاکید بسیاری دارند.

 

احمدی زاده همسر شهید کجباف از شهدای مدافع حرم، نیز اذعان داشت: در مقطعی از روزگار قرار گرفتیم كه شیطان در قالب گروه های تکفیری و جهان را مورد تاخت و تاز قرار داده و مشغول جنایت در سرزمین های مقدس و ویران کردن خانه اهل بیت(ع) که باید در آنها ذكر خدا گفته شود، هستند.

 

وی با بیان اینکه در مقابل نیز یاران خدا و مجاهدان با شجاعت برابر آنها ایستاده و برای دفاع از این خانه ها، جان خود را از دست می دهند، اظهار کرد: شهید کجباف از یاران و خادمان امام حسین(ع) بود و هر ساله نه تنها برای زیارت بلکه برای خدمت به زوار حسینی، پیاده به حرم اباعبدالله(ع) مشرف می شدند و از زندگی این امام معصوم الگو می گرفتند.

 

احمدی زاده، اضافه کرد: این شهید اكثر كارهای خیر و یا خدمت رسانی به زائران حسینی را مخفیانه انجام می داد. از سال ۸۲ كه راه كربلا باز شد با پای پیاده برای زیارت می رفت و با پاهای تاول زده برمی گشت و همین پاها مقابل دشمن نلغزید و به دشمن در صحنه جنگ پشت نكرد و شهید تا آخرین نفس و قطره خون خود مستحكم مقابل دشمنان ایستاد و جنگید.

 

وی با اشاره به اینكه شهید هادی كجباف در روز ولادت امام هادی(ع) به دنیا آمده و در ایام شهادت همین امام(ع) نیز به شهادت رسید، بیان کرد: شهادت شهید کجباف با واقعه کربلا شباهت داشت و ایشان به هنگام شهادت روزه بود و با زبان تشنه به شهادت رسید و وقتی پیكر این شهید به همراه چهار نفر دیگر از همرزمانش به دست دشمن افتاد، اطراف این پیكرها به رقص و پایكوبی پرداختند و پس از تیرباران كردن این پیکرها، سر این شهید را بریده و بر نیزه گذاشتند.

 

کد خبر 535604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha