تلاش برای ترویج قرآن در جامعه آرامش و کمال را به زندگی انسان می آورد

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف استان خراسان رضوی گفت:تلاش برای ترویج قرآن در جامعه آرامش وکمال را به زندگی انسان می آورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد،حجت الاسلام جمال ایزدی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی امروز(۲۴فروردین)در نشست خبری سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان خراسان رضوی گفت:قرآن معجزه جاوید پیامبر اسلام است و در کتب علوم قرآنی وجوه زیادی برای اعجاز قرآن بیان نموده اند که این اهمیت قرآن را نشان می دهد.

 

وی افزود:اگر جامعه ای قرآنی بشود و سعی برای ترویج قرآن نماییم بسیاری از مشکلات بر طرف خواهند شد و مردم در آرامش زندگی خواهند کرد و در سایه این آرامش به کمال خواهند رسید.

 

حجت الاسلام ایزدی نقش رسانه را در ترویج قرآن و عترت موثر دانست و تصریح کرد:ثبت نام سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن از ۱۴ فروردین شروع شده و تا ۱۱ اردیبهشت روند این ثبت نام ادامه خواهد داشت و پس از اتمام فرآیند ثبت نام اجرای مسابقات در بخش شهرستان از ۱۱ اردیبهشت آغاز و تا ۱۳ خرداد ادامه خواهد داشت.

 

وی زمان برگزاری مرحله استانی این مسابقات را ۱۵ الی ۱۸ مرداد ماه عنوان کرد و افزود:پس از پایان مرحله استانی از ۲۵ مهرماه الی ۷ آبان ماه سال جاری مرحله کشوری این دوره از مسابقات در شهر رشت برگزار خواهد شد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خاطر نشان کرد:شرکت کنندگان می توانند برای ثبت نام در این مسابقات از طریق سایتwww.ghoraniran.ir اقدام و یا با یکی از دو روش مراجعه به ادارات و نمایندگی های اوقاف استان و تماس تلفنی با شماره ۳۸۴۶۱۱۹۲-۰۵۱ در این مسابقات ثبت نام نمایند.

 

وی خاطر نشان کرد:در این مسابقات رشته های حفظ ۵ جزء،حفظ ۱۰ جزء،حفظ ۲۰ جزء،حفظ کل قرآن کریم،قرائت تحقیق و ترتیل،دعا خوانی،مدیحه ثرایی،هم خوانی قرآن کریم،اذان،ابتهال و معارف را خواهیم داشت که شرکت کنندگان می توانند علاوه بر رشته معارف فقط در یک رشته دیگر ثبت نام نمایند.

 

حجت الاسلام ایزدی بیان کرد:منبع آزمون رشته معارف سوره یونس از تفسیر نمونه است و زمان برگزاری مسابقه معارف مرحله شهرستانی نیمه دوم ماه مبارک رمضان می باشد ضمن اینکه دستورالعمل مسابقات برای کسب اطلاعات بیشتر در سایت اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی و پرتال طرح تربیت حافظان قرآن کریم گنجانده شده است.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تعداد شرکت کنندگان در مسابقات سال گذشته را حدود ۵۴ هزار نفر عنوان کرد و افزود:از این تعداد ۲۷ هزار و ۸۸۵ نفر مرد و ۲۵ هزار و ۷۶۸ نفر زن بوده اند که راه یافتگان به مرحله استانی مجموعا ۴۲۵ نفر که شامل ۲۱۰ مرد و ۲۱۵ زن بوده است.

 

وی اظهار کرد:از تعداد ۳۰۰ شرکت کننده در مرحله استانی که ۱۷۶ مرد و ۱۲۴ زن بوده اند ۳۶ نفر به مرحله کشوری در سال گذشته راه یافتند که در استان خراسان رضوی ۹ نفر حائز رتبه های کشوری در رشته های ترتیل،حفظ ۱۰جزء،حفظ۲۰جزء ،حفظ کل قرآن،ابتهال،تواشیح و معارف قرآن کریم شده اند.

کد خبر 535737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha