دوحه قطر میزبان همایش بین المللی حمایت از قدس

اتحادیه کشورهای عرب قرار است همایش بین المللی قدس را 31 ژانویه به مدت سه روز در دوحه قطر برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمد صبیح، معاون دبیر کل اتحادیه عرب در امور فلسطین و هماهنگ کننده همایش بین المللی قدس، گفت: اتحادیه عرب، همایش بین المللی را برای حمایت از قدس 31 ژانویه به مدت سه روز و با حضورسران کشورهای عربی و اسلامی در دوحه قطر برگزار می کند.
صبیح افزود: سخنرانی افتتاحیه این مراسم «شیخ حمد خلیفه آل ثانی » امیر قطر ایراد خواهد کرد و پس از آن «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، «عمرو موسی» دبیر کل اتحادیه عرب و پرفسور«اکمل الدین احسان اوغلو» دبیر سازمان کنفرانس اسلامی در روز نخست سخنرانی می کنند.
معاون دبیر کل اتحادیه عرب خاطر کرد: در این همایش علاوه بر سران کشورهای عربی و اسلامی، بیش از 300 شخصیت و استاد برجسته در زمینه تاریخی، سیاسی ، حقوقی از 60 کشور جهان شرکت خواهند کرد.
وی تاکید کرد: این همایش در چهار محور؛ قدس و قانون بین الملل، قدس و تاریخ، وضعیت کنونی در شهر قدس در سایه تجاوزات فزاینده صهیونیستها و نقش سازمان های مدنی در حمایت از قدس برگزار می شود.
هماهنگ کننده این همایش ادامه داد: حضور گروه ها و هیئت های مدنی در این همایش مسئله مهمی است و امیدواریم که از این همایش، برنامه عملی، واقعی و قابل اجرایی برای حمایت از قدس و ساکنان و موسسه های آن صادر شود.
بنابر گزارش الکوثر، صبیح اظهار داشت: دبیر کل اتحادیه عرب ، دعوتنامه های مختلفی به مقامات مورد نظر برای شرکت در این همایش ارسال کرده است و اتحادیه منتظر پاسخ است تا برنامه ریزی ها نهایی را برای این همایش انجام دهد.
وی افزود: بیست و یکم این ماه قرار است نشستی در قطر به منظور زمینه سازی برای برگزاری این همایش بر گزار شود .
پایان پیام/
 

کد خبر 5362

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha