قرارگاه حوزه انقلابی در تهران تشکیل شد

خبرگزاری شبستان: حجت‌الاسلام والمسلمین شاه جعفری گفت: قرارگاه حوزه انقلابی با عضویتِ معاونین حوزه علمیه استان تهران تشکیل شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا شاه جعفری، معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران، با اشاره به منویات رهبر انقلاب درباره ضرورت انقلابی ماندنِ حوزه‌های علمیه و روحانیون، به خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: مرکز مدیریت حوزه تهران با تشکیل «قرارگاه حوزه علمیه انقلابی» برای تحقق منویات مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی می کند.

وی افزود: معاونین تبلیغ و مدیریت آمار و بنده، هسته مرکزی این قرارگاه هستیم که برای اجرایی شدن آرمانِ «طلبه تراز انقلاب اسلامی» می‌کوشد. ضمنا  قرارگاه آماده عضویت دو عالم فعالِ دیگر استان تهران است.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران خاطرنشان کرد: قرارگاه حوزه انقلابی در نشست‌های ماهانه و سالیانه مسئولین، مدیران و اساتید حوزه علمیه، ضمن تبیین منویات رهبر انقلاب در زمینه‌های مختلف، تاکید معظم له مبنی بر انقلابی ماندنِ حوزه‌های علمیه را بررسی می‌کند.

شایان ذکر است آیت‌الله خامنه‌ای، در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با تبیین جایگاه و نقش بی بدیل و تأثیرگذار حوزه علمیه قم در پیروزی انقلاب اسلامی به برخی تلاشها برای انقلاب زدایی از حوزه های علمیه اشاره و تأکید کردند: حوزه علمیه قم باید همچنان یک «حوزه انقلابی و مهد انقلاب» باقی بماند و رسیدن به این هدف نیازمند اندیشه، تدبیر و برنامه ریزی دقیق است.

ایشان با اشاره به نقش مراجع و طلاب در پیروزی انقلاب گفتند:

«رهبر انقلاب اسلامی، «فراگیر بودن و تأثیرگذاری» را دو ویژگی حرکت روحانیت در انقلاب اسلامی برشمردند و افزودند: حوزه علمیه قم از دو بخش «مرجعیت و طلاب» تشکیل شده است که امام (ره) به عنوان بخش مرجعیت، اعلامیه می دادند و سخنرانی می کردند اما آن بخشی که سخنان و دیدگاههای امام (ره) را به عمق جامعه و تا دور دست ترین مناطق رساند، روحانیت و طلاب بودند».

کد خبر 536340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha