نیاز گلستان به ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی دیگر/ فضا را برای جذب سرمایه گذار خارجی در بخش سلامت  فراهم کنیم

خبرگزاری شبستان: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کارهای خوبی در این استان طی دو سال اخیر و همگام با طرح تحول نظام سلامت انجام شده است اما هنوز با وضع مطلوب فاصله داریم به نحوی که این استان حداقل به یک هزار تخت بیمارستانی دیگر نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، دکتر حسین قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عصر روز گذشته (28 فروردین) در افتتاح متمرکز پروژه های بخش بهداشت و سلامت گلستان در گرگان گفت: بسیاری از پروژه های این بخش در گلستان به اتمام رسیده و آنچه که در حال حاضر برای ما اهمیت دارد، کیفیت ارائه خدمات به مردم است.

 

وی با بیان اینکه باید ظرفیت های خالی موجود با حضور نیروهای متخصص و فوق تخصص پٌر شود، افزود: دسترسی مردم به خدمات برای ما مهم است، از نظر تعداد متخصصان و فوق تخصص ها باید طی یکی دو سال آینده، نیاز استان برطرف شود و افراد بومی جایگزین بخشی از نیروهای فعلی شود، برای این کار سهمیه 30 درصدی برای افراد فارغ التحصیل بومی در نظر گرفته شده است.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن قدردانی از فعالیت هایی که تاکنون در استان در حوزه بهداشت و سلامت انجام شده است، تأکید کرد: در گلستان، در بخش بهداشت و سلامت هنوز با استانداردهای بین المللی فاصله داریم، در این استان حداقل به یک هزار تخت بیمارستانی دیگر نیاز است که امیدواریم طی سال های آینده گام های خوبی در این زمینه برداشته شود.

 

وی با اشاره به فرصت هایی که شرایط پسابرجام  می تواند در اختیار بخش های مختلف کشور قرار دهد، خاطرنشان کرد: با توجه به زیبایی و سرسبزی و همچنین موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در همسایگی کشورهایی که نیازمند خدمات بهداشت و درمانی هستند، می توان علاوه بر سرمایه گذاران داخلی، سرمایه های خارجی را نیز جذب کرد.

 

هاشمی گفت: اگر همه کمک کنند و بگذارند کشور در آرامش باشد و این باور برای سرمایه گذار خارجی به وجود بیاید که امکان آوردن سرمایه به کشورمان برایش وجود دارد، می توانیم گام های مهمی جهت تحقق شعار سال برداریم. اقتصاد مقاومتی به این معنا نیست که درهای کشور بسته شود و همه چیز را خودمان تولید کنیم. در حال حاضر و در فرصت پسابرجام مجوز همکاری با کمپانی های سایر کشورها به غیر از رژیم غاصب صهیونیستی صادر شده و باید از این فرصت برای جذب سرمایه گذاران خارجی بهره بگیریم.

 

وی با بیان اینکه باید طرح ها و پروژه های بزرگ را در این استان رقم بزنیم، اظهار کرد: امیدواریم تا پایان فعالیت این دولت حداقل دو یا سه پروژه بزرگ را در این استان تا مرحله عقد قرارداد پیش ببریم.

 

وزیر بهداشت با بیان اینکه فعالیت های خوبی در حوزه بهداشت صورت گرفته است، گفت: تا پایان دولت همه مردم استان تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار می گیرند و برای همه آنان پرونده سلامت تشکیل خواهد شد.

 

وی از مردم خواست تا مراقب سلامتی خود باشند و افزود: 75 درصد مرگ و میرها در کشور ما به دلیل بیماری های قلبی و عروقی و سکته های مغزی است و حتی 50 درصد کسانی که فشارخون بالا دارند، از بیماری خود مطلع نیستند. براساس برآوردهایی که صورت گرفته طی سال های آینده جمعیت بیماران کلیوی و دیابتی در کشور افزایش پیدا می کند، اگر مردم مراقب خود نباشند هرچقدر هم تخت بیمارستانی اضافه کرده و پزشک بیشتری تربیت کنیم، اتفاقی نخواهد افتاد.

 

وزیر بهداشت در بخشی از سخنان خود مدعی شد، عده ای به دنبال ایجاد اختلاف بین مردم و دولت هستند و خاطرنشان کرد: عده ای برای ایجاد اختلاف بین دولت و مردم، دولت و ارکان های حکومت تلاش می کنند که مطمئنا تلاش آنها بی ثمر خواهد بود چرا که دولت و رئیس جمهوری، برآمده از آراء مردم بوده و از سوی مقام معظم رهبری مورد تأیید قرار گرفته اند.

 

کد خبر 536762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha