اجرای نمایش«گورستان جنایات آمریکا»/ بزرگداشت ۵ اردیبهشت به صورت منطقه ای برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی از اجرای برنامه نمایشی« گورستان جنایات امریکا» توسط اتحادیه انجمن اسلامی دانش ‌آموزان استان خبر داد و گفت: مراسم بزرگداشت پنجم اردیبهشت به صورت منطقه ای برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سرهنگ علی قاسمی امروز (31 فروردین) در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار کرد: مراسم سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس، پنجم اردیبهشت‌ماه همزمان با سالروز این واقعه‌ مهم تاریخی در محل صحرای طبس و باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه امسال مراسم بزرگداشت پنجم اردیبهشت به صورت منطقه ای برگزار خواهد شد، افزود: مقامات کشوری و لشگری، خانواده معظم شهید محمد منتظر قائم تنها شهید این واقعه، جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، جانبازان، آزادگان و مهمانانی از مرکز استان خراسان جنوبی و سایر استان‌های همجوار نیز به این مراسم دعوت شده‌اند.

 

سردار نقدی سخنران محوری مراسم سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه سردار محمدرضا نقدی مسئول سازمان بسیج مستضعفین سخنران محوری مراسم شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس است، گفت: مراسم ساعت 10:30 صبح یکشنبه 5 اردیبهشت در محل صحرای طبس آغاز می‌شود که این مراسم تا اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و نماز شکر ادامه خواهد یافت.

 

به گفته وی در مراسم پنجم اردیبهشت ماه از سه خانواده شهید حسن باقری (اولین خبرنگاری که در صحنه صحرای طبس حاضر شد)، شهید منتظر قائم (فرمانده سپاه یزد که در محل حادثه صحرای طبس به شهادت رسید) و شهید رحیمی (از فاتحان لانه جاسوسی) تجلیل می شود.

 

اجرای سرود حماسی «استکبارستیزی» توسط حوزه هنری استان

قاسمی با اشاره به اجرای سرود حماسی« استکبارستیزی» توسط حوزه هنری استان در این مراسم، بیان کرد: رونمایی از کارت ملی شهید منتظر قایم توسط ثبت احوال، رونمایی از تمبر یادبود پنجم اردیبهشت توسط شرکت پست استان از دیگر برنامه‌های جانبی در این مراسم است.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی از اجرای برنامه نمایشی« گورستان جنایات امریکا»  توسط اتحادیه انجمن اسلامی دانش ‌آموزان استان خبر داد و تصریح کرد: این برنامه پنجم اردیبهشت همزمان با سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس اجرا می‌شود.

 

قاسمی با اجرای برنامه‌های بزرگداشت این روز را در شهرستان‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: در دانشگاه های استان برنامه های متنوع و جانبی از جمله کرسی های آزاد اندیشی، جلسات پرسش و پاسخ و برملا کردن نقش امریکا و تجاوز به کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه امسال پیش بینی می‌شود یک هزار و 500 نفر در این مراسم شرکت کنند، یادآور شد: برای حضور مردم در مراسم بزرگداشت صحرای طبس سرویس عمومی در نظر گرفته شده که ساعت 5 صبح روز یکشنبه پنجم اردیبهشت از محل اداره بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در ابتدای خیابان مدرس حرکت خواهد کرد.

 

تکمیل موزه عبرت نیازمند ۲ میلیارد تومان اعتبار است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان به راه‌اندازی موزه عبرت(استکبارستيزي) در صحرای طبس اشاره کرد و گفت: تاکنون دو سالن برای این موزه در کنار مسجد شکر با 100 میلیون تومان اعتبار ملی ساخت شده است.

 

قاسمی با بیان اینکه این موزه برای تکمیل و تجهیز به 2 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیازمند است، افزود: دو ماکت هواپیمای امریکایی در این منطقه بازسازی شده و اتوبوس و لاشه هواپیمای C130 آمریکا در جریان شکست طبس به محل صحرای طبس منتقل شده است.

 

مرجع اطلاعاتی در زمینه پنجم اردیبهشت و شکست مفتضحانه امریکا در صحرای طبس وجود ندارد

وی با تاکید بر اینکه اگر اعتبارت تامین شود تا سال آینده این موزه افتتاح خواهد شد، ادامه داد: برای این موزه به اسناد حادثه صحرای طبس نیاز بود که در همین خصوص با تمام مراکز اسناد و روزنامه‌ها مکاتباتی انجام شد اما  متاسفانه تاکنون در این زمینه کار نشده و اطلاعات چندانی در دست نیست.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بیان داشت: هنوز در کشور  کتاب و مرجع اطلاعاتی در زمینه پنجم اردیبهشت و شکست مفتضحانه امریکا در صحرای طبس وجود ندارد.

 

قاسمی با اشاره به بازدید مسافران از صحنه واقعه صحرای طبس، ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروز امسال میانگین 2 هزار و 500 نفر از این منطقه بازدید داشته‌اند.

 

به گفته وی از اسفندماه سال 93 تا اسفندماه 94 طی بررسی انجام شده در ایام مختلف سال 250 هزار نفر توقف مسافران و بازدید از مجموعه صحرای طبس صورت گرفته است.

 

 

 

 

کد خبر 537498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha