۱۲ بیمار قمی زیر تیغ جراحی وزیر بهداشت/اهدا انگشتر عقیق به پدر وزارت بهداشت

خبرگزاری شبستان: همزمان با حضور دکتر هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در قم ۱۲ بیمار توسط وی عمل جراحی شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی چهارشنبه (۱ اردیبهشت) به قم سفر کرد و به جمکران رفت تا از وضعیت بنیاد خیریه نورآوران بازدید کند.

در این بازدید استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، وزیر بهداشت را همراهی می‌کردند و آقای وزیر در جمع همکاران خود از نزدیک با وضعیت بیماران آشنا شد.

بنیاد خیریه نورآوران، بنیادی است که توسط خیرین ایجاد شده و با حضور در مناطق مختلف کشور اقدام به خدمات رسانی به بیماران نیازمند می کنند، این بنیاد تاکنون در ۲۱ استان کشور مستقر شده و استان قم به عنوان بیست و دومین استان کشور میزبان کاروان این بنیاد خیریه است.

تمامی خدمات این بنیاد که شامل جراحی چشم و دندان می‌شود رایگان بوده و حتی بیمارانی که نیاز به عینک و لنز داشته باشند هم به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی خود عضو این بنیاد بوده و با حضور در استان‌های مختلف از وضعیت این بنیاد بازدید و به کمک همکاران خود می‌آید، به گونه‌ای که در این سفر نیز اقدام به عمل ۱۲ بیمار کرد.

بیماران این بنیاد خیریه را روستائیان تشکیل می‌دهند که پس از حضور در مرکز بهداشت و ارائه معرفی نامه در این مرکز موقت خیریه در هر استان حاضر شده و تحت مراقب و عمل جراحی قرار می‌گیرند.

یکی اتفاقات رخ داده در این بازدید اهدا انگشتری توسط یکی از پزشکان قمی به وزیر بهداشت بود و به وی گفت: شما به عنوان پدر ما در وزارت بهداشت هستید و بنده نیز به مناسبت میلاد حضرت علی(ع) و روز پدر انگشتر عقیقی که برایم بسیار عزیز هست را به شما تقدیم می‌کنم.

وزیر نیز پس از دریافت این هدیه معنوی از این پزشک قدردانی کرد و گفت: از همه مهمتر نیازمند دعای مردم هستم و تا زمانی که دعای مردم پشت سر من باشد قطعا موفق خواهم بود.

پس از بازدید های بخش های مختلف توسط وزیر بهداشت، دکتر هاشمی خود لباس جراحی بر تن کرد و ۱۲ بیمار را عمل کرد. ۱۲ بیماری که نیازمند بوده و مشکلات مالی داشتند اما توسط این بنیاد خیریه به صورت رایگان مداوا شدند.

علاوه بر این بیماران، بیماران بسیار دیگری نیز طی روزهای فعالیت این بنیاد در قم مورد مداوا قرار گرفتند.

قرار است این بنیاد تا ماه مبارک رمضان در قم مستقر بوده و تمامی بیماران روستاهای استان را در ابتدا مداوا کرده و پس از آن بیماران حاشیه شهر و سپس کسانی که از سوی کمیته امداد و یا بهزیستی معرفی می‌شوند را مورد درمان قرار دهد.

دیگر برنامه وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سفر به قم، حضور در منزل شهید ماهرخ بود که با خانواده این شهید والا مقام دیدار و گفتگو کرده و یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت.

کد خبر 537969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha