تروریست نروژی یک افراط گرای ضد اسلام است

تروریست نروژی که با حمله تروریستی خود موجب کشته و زخمی شدن صدها انسان بی گناه شد دارای افکار راست گرای ضد اسلامی و به شدت افراط گرایانه است .

به گزارش خبرگزاری شبستان ، روزنامه دیلی تایمز در شماره امروز خود با اشاره به به انفجار خونین در محل استقرار نخست وزیر نروژ که بیش از 90 کشته و تعداد زیادی زخمی بر جای گذاشت ، نوشت : این فرد که نام او اندرس برینگ برویک است یکی از اعضای اتحادیه نازی ها در سوئد و یکی از فعالان دارای گرایش های ضد اسلامی است که حمله به ساختمان های دولتی در دستور کار او قرار دارد.
همچنین از سوی پلیس محلی فاش شده است که این فرد دارای گرایش های راست افراطی است که تنفر و انزجار او از مسلمانان موجب بسیاری از اقدامات اسلام هراسانه او شده است.
بر اساس گزارش وب سایت سوئدی « اکسپو » اندرس یکی از اعضای سازمان تروریستی « نوردسیک » در نروژ است که دارای 22 هزار عضو می باشد و تمرکز اصلی آن بر تروریسم سیاسی است.
این شخص چند روز قبل از اقدام به بمب گذاری با گذاشتن پیامی بر روی شبکه توئیتر اعلام کرده بود : " یک شخص با یک عقیده خاص برابر با یک لشکر صد هزار نفری است که تنها علاقه مند به چیزی هستند.
این اعتقاد به « جان استوارت میل » فیلسوف انگلیسی نسبت داده می شو دکه مفهوم آزادی از دیدگاه او توجیه کننده آزادی مطلق فردی در برابر کنترل نامحدود دولتی است.
برویک در صفح فیس بوک خود را یک مسیحی محافظه کار و وطن پرست معرفی کرده است.
وی در اسلو بزرگ شده و در مدرسه مدیریت این شهر تحصیل کرده است و پس از اتمام تحصیلات در خارج از اسلو یک شرکت تولید کننده محصولات زراعی تاسیس کرد .
به گفته منابع آگاه اندرسن برای ساخت مواد منفجره ، شش تن کود شیمیایی را از طریق شرکت متبوعش تهیه کرده بود.
بر اساس گزارش وب سایت « آتلانتیک » برویک همواره در همایش های مختلف به ارائه دیدگاه های اسلام هراسانه افراطی خود پرداخته و سیاست های مربوط به به مهاجرت را مورد انتقاد تند قرار داده بود.
وی در یک وب سایت خبری سوئدی گفته بود که رسانه ها به اندازه کافی اسلام را مورد انتقاد قرار نمی دهند و ادعا کرده بود که حزب گریت وایلدرز در هلند تنها حزب محافظه کار به معنای واقعی است.
وی همچنین بارها از افتخارات گفتگوی خود با اعضای اتحادیه راست گرای دفاعی انگلیس و سازمان "توقف اسلام گرایی" در اروپا سخن گفته است.
گفته می شود که اندرس درباره موفقیت های اقدامات خیابانی که منجر به خشونت می شود، برای ضربه زدن به اسلام با این گروه ها صحبت کرده است.
گزارش ها حاکی از آن است که برویک پس از اینکه خود را به محل مورد نظر برای انفجار که در پنجاه مایلی شمال پایتخت قرار دارد، رسانده؛ لباس پلیس به تن کرده و پس از اشاره به چند فرد نروژی زبان برای کنار رفتن از محل حادثه عملیات تروریستی خود را انجام داده است.
یک روزنامه نروژی به نقل از یکی از دوستان اندرس نوشته است که او در اواخر سن 20 سالگی به یک افراط گرای راست گرا تبدیل شد.
او در بحث های آنلاین خود از دیدگاههای محکم ملی گرایانه سخن گفته و به شدت مخالف این عقیده بوده است که افرادی با پیش زمینه های فرهنگی و مذهبی متفاوت در کنار یکدیگر زندگی کنند.
به گفته منابع آگاه، این رویدادها درحالی رخ می دهد که تنش های اجتماعی در نروژ در ماههای اخیر بر سر مواضع این کشور در مورد مسایل اسلامی به وجود آمده است.
نروژ یکی از کشورهایی است که در چند ماه اخیر حضور نظامی خود در کشورهای اسلامی مانند افغانستان را افزایش داده و به تبعیت از آمریکا نیروهای نظامی خود را به لیبی فرستاده است.
اقدامات دیگر دولت نروژ مانند چاپ دوباره کاریکاتورهای موهن به پیامبر اکرم(ص) در روزنامه های نروژی خشم مسلمانان این کشور را که تعداد آنها به یکصد و 50 هزار نفر می رسد، برانگیخته است.
 

کد خبر 53938

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha