اساتید جامعه‌المصطفی ویژگی‌های حوزه انقلابی را به طلاب ارائه دهند/حضور بیش از ۳۵ هزار طلبه غیرایرانی در جامعه‌المصطفی

خبرگزاری شبستان:آیت الله اعرافی با بیان این که امروز زمینه برای عرضه معارف اسلام ناب فراهم است، گفت: استادان و مدیران المصطفی اوضاع و شرایط جهانی و بین‌المللی را به صورت دائم رصد کنند و معارف درمانگر و نجات‌بخش اسلام را در جهان تبیین کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله علی رضا اعرافی، رئیس جامعه المصطفی امروز (9 اردیبهشت) در بیست و دومین اجلاس سالانه اساتید جامعه المصطفی العالمیه که در سالن قدس مجتمع آموزشی امام خمینی (ره) برگزار شد، عنوان کرد: هدف از برگزاری این اجلاس احترام به ساحت مقدس عالمان و معلمان و مربیان طلاب و فضلاست.

 

رئیس جامعه المصطفی العالمیه اظهار داشت: معلمان المصطفی که در داخل و خارج در مدارس تابعه و پیوسته و همکار مورد تقدیر و تحسین و تجلیل المصطفی هستند.

 

استادان و مدیران المصطفی اوضاع و شرایط جهانی و بین المللی را به صورت دائم بشناسند و رصد کنند

 

آیت الله اعرافی یادآور شد: جامعه المصطفی به عنوان پرچمدار معارف الهی از اساتید و گروه ها و هیأت های علمی انتظاراتی دارد.

 

وی با بیان این که انتظارات ویژه و خاصی از اساتید المصطفی وجود دارد، گفت: از آنجا که جامعه المصطفی به عنوان یک نهاد علمی و بین المللی است، بنابراین استاد و مربی و مدیران المصطفی باید شرایط جهانی و بین المللی و همچنین شرایط کشورها را به صورت دائم بشناسند و رصد کنند.

 

رئیس جامعه المصطفی بیان کرد: اگر قرار است که ما عالمانی صاحب نقش تربیت کنیم، استاد باید شرایط بین‌الملل و منطقه را بشناسد.

 

آیت الله اعرافی افزود: امروز استادی که در مدرسه و کلاس درس المصطفی حضور دارد باید روز به روز به اطلاعاتش درباره شرایط بین الملل و شرایط کشورهای مختلف افزوده شود و برای ارتقای معلومات بین المللی و منطقه ای دغدغه مند باشد.

 

وی تصریح کرد: استاد باید شرایط و وضع خاص و ممتاز متفاوت طلاب و دانش پژوهان را درک و حس کند، ما هنگامی می توانیم موفق باشیم که هم جایگاه بیرون را بشناسیم و هم بدانیم که این طللاب با چه سختی ها و دشواری هایی مواجه هستند.

 

نگاه تطبیقی و مقارن توسط اساتید المصطفی در همه برنامه ها وجود داشته باشد

 

رئیس جامعه المصطفی یادآور شد: در سال های گذشته، 20 ویژگی و مشخصه طلاب مهاجر بیان شد، طلبه و دانش پژوهی که از کشورهای مختلف به ایران آمده است از بسیاری از مطامع گذشته است و با بسیاری از خطرها مواجه است و با دشواری های زیادی روبروست.

 

آیت الله اعرافی با بیان این که نگاه تطبیقی و مقارن توسط اساتید المصطفی باید در همه برنامه ها وجود داشته باشد، گفت: با توجه به این که تنوع ملیتی در جامعه المصطفی وجود دارد و مخاطبان مختلف از کشورهای مختلف دارد و هر یک از طلاب با مذاهب گوناگون مواجه هستند، استاد باید به این مسأله توجه کنند  و حتما باید نگاه تطبیقی و مقایسه ای وجود داشته باشد.


اساتید جامعه المصطفی معارف درمانگر بشر را به درستی معرفی کنند/حضور بیش از 35 هزار طلبه در حال تحصیل در جامعه المصطفی

 

وی با بیان این که 16 انتظار ویژه از استاد المصطفی وجود دارد، عنوان کرد: المصطفی باید در جایگاهی قرار بگیرد که افکار نو و جدید داشته باشد و معارف درمانگر بشریت امروز را به درستی معرفی کند و بشر را به سوی کمال پیش ببرد و معارف نجات بخش را در جهان تبیین کند.

 

رئیس جامعه المصطفی اظهار داشت: امروز جامعه المصطفی دارای 45 هزار دانش‌آموخته و 35 هزار طلبه در حال تحصیل، 4 هزار استاد و بیش از صد رشته تحصیلی است.

 

امروز جامعه المصطفی وارث میراث انبیاء و اولیاست

 

آیت الله اعرافی تصریح کرد: امروز جامعه المصطفی وارث میراث انبیاء و اولیاست و رسالت خطیری در برابر هجمه های امروز به عهده دارد.

 

وی افزود: ارائه معارف ناب، تأکید بر وحدت اسلامی و به کنار راندن افکار انحرفی و تکفیر و معرفی الگوی متعالی و تولید اندیشه ای که بتواند مرجع علمی و فکری شود، از جمله فعالیت های جامعه المصطفی بوده است که همه این ها به دست شما استادان و با مواجهه با طلاب رقم می خورد.

 

اساتید جامعه المصطفی ویژگی های حوزه هوشیار و انقلابی را به طلاب ارائه دهند/ امروز زمینه برای عرضه معارف اسلام ناب فراهم است

 

رئیس جامعه المصطفی تأکید کرد: اساتید جامعه المصطفی باید فکر اسلام و معارف الهی و ارزش های متعالی انقلاب اسلامی باشند و ویژگی های حوزه هوشیار، آگاه و انقلابی را به طلاب ارائه دهند.

 

آیت الله اعرافی با بیان این که امروز زمینه برای عرضه معارف اسلام ناب فراهم است، گفت: هر روز فتنه ای در جهان وجود دارد، اما هیچ مانعی در برابر شاهراه و صراط مستقیم معارف الهی وجود ندارد و می توان با اخلاص به ارائه معارف اسلام به جهانیان پرداخت.

 

کد خبر 539694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha