رسوایی امپراطور رسانه ای ، کابوس حامیان صهیونیسم

رسوایی رابرت مرداک که بلندترین صدای رسانه ای صهیونیست ها بوده است کابوسی بزرگ را برای حامیان صهیونیسم که نگران خاموش شدن صدای رسانه های حامی اسراییل هستند به وجود آورده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان ، رسوایی شنود مکالمات از سوی روزنامه های شرکت کورپویشن نیوز متعلق به رابرت مرداک و به دنبال آن رشوه به پلیس و روزنامه نگاران و قتل یک خبرنگار از سوی عوامل مرداک که موجب دستگیری 10 نفر از کارکنان و مسئولان اجرایی این شرکت در انگلیس شده است حامیان رژیم صهیونیستی از جمله آمریکا ، انگلیس ، استرالیا را نگران این کرده است که کمرنگ شدن حضور مرداک در فضای رسانه ای منجر به خاموشی صدای قوی حامی صهیونیستی بسیاری از رسانه هایی شود که در مالکیت امپراطور رسانه ای جهان قرار دارند.
روزنامه ها و رسانه ای مرداک با عملکرد خود ثابت کرده اند که نسبت به دیگر رسانه ها تعهد بیشتری نسبت به مسائل مربوط به اسراییل دارند و به همین دلیل است که در شرایط کنونی حامیان اسراییل می کوشند تا با دفاع از غول رسانه ای جهان جازه ندهند که تاثیر رسانه های او کمرنگ تر از قبل شود.
در حال حاضر بسیاری از مهم ترین و پر نفوذ ترین روزنامه های جهان از جمله وال استریت ژورنال ، تایمز لندن و روزنامه ملی استرالیا و همچنین روزنامه های جنجالی از جمله « سان » در انگلیس ، و « نیویورک پست » در امریکا و همچنین شبکه های تلویزیونی بسیار مشهور مانند « فاکس نیوز » و « بی اسکای بی » در انگلیس در مالکیت رابرت مرداک قرار دارند.
مرداک همچنین رسانه بسیار مورد توجه نومحافظه کاران آمریکا به نام « ویکلی استاندارد » را در سال 1995 میلادی راه اندازی کرد و در سال گذشته میلادی آن را به فروش رساند.
رهبران صهیونیست بر این اعتقادند که مرداک در مورد مسائل مربوط به رژیم صهیونیستی و برخوردهای این رژیم با فلسطین و دیگر همسایگان عربی خود دارای دانش و اطلاعات عادلانه ، معقولانه و مبتنی بر حقیقت است .
مرداک 80 ساله که دارای ریشه های یهودی است تاکنون بارها به اسراییل سفر کرده و با رهبران رژیم صهیونیستی دیدار داشته است و به همین دلیل کاملا از اهداف آنها اگاه است و به همین دلیل سعی میکند تا آنجا که امکان دارد فعالیت های رسانه ای خود را در راستای جاه طلبی های رژیم صهیونستی تنظیم کند.
وی در یکی از سخنرانی های خود در دفاع از اسراییل چنین می گوید : بسیاری از مردم در کشورهای اروپایی فکر میکنند که اسراییل بدون کمک اروپا و ایالات متحده آمریکا نمی تواند به بقای خود ادامه دهد اما من امشب این سوال را مطرح می کنم که آیا اگر مبارزه اسراییل با تروریست ها وجود نداشته باشد و تروریست ها به موفقیت برسند ما در اروپا و آمریکا می توانیم به زندگی خود ادامه دهیم ؟
مرداک بر خلاف بسیاری از کشورها و سازمان های بین المللی که اسراییل را یک اشغالگر می دانند معتقد است که رژیم صهیونیستی ضعیف واقع شده و برای گرفتن حق خود مورد ظلم واقع شده است و بنابراین وی را می توان تنها کسی دانست که بر اساس این اعتقاد خود و با قدرت بسیار بالایی که در امر رسانه دارد توانسته است به بهترین نحو از صهیونیست ها دفاع کرده و صدای بلند آنها در جهان باشد.
رابرت فیسک ، یکی از خبرنگاران قدیمی در حوزه خاورمیانه و منتقد سرسخت اسراییل است که از سال 1981 تا 1988 برای مرداک در روزنامه تایمز لندن کار می کرده است از این روزنامه بیرون رفت و وارد ایندیپندنت شد . وی علت این تغییر را مداخله های نا بجای سردبیر روزنامه در نوشته های خود اعلام کرد.
به گفته فیسک ، رابرت مرداک سردبیر های روزنامه های خود را وادار می کرد تا دیدگاه های وی که عمدتا دیدگاه های حامی اسراییل است را در نوشته های خود منعکس کنند .
در روزهای اخیر که مرداک دچار بحران در حوزه کاری خود شده است این پرسش در میان حامیان اسراییل مطرح است که آیا مواضع صهیونیستی امپراطور می تواند او را از این برزخ نجات دهد؟
حمایت بی چون و چرا و کورکورانه مرداک از صهیونیستها که حتی زمانی موجب بالا گرفتن بحث میان او و فرزندش جیمز که جملاتی را در دفاع از حقوق فلسطینی هایی که از خانه های خود بیرون رانده شده اند شده بود موجب شده است که در حال حاضر که رسوایی کورپوریشن نیوز به وجود آمده و امپراطوری رسانه ای مرداک را در خطر سقوط قرار داده است اسراییل و حامیانش به شدت نگران از دست دادن بزرگترین حامی رسانه ای خود باشند.
حامیان اسراییل می دانند که در صورت کمرنگ شدن حضور مرداک در عرصه رسانه ، رژیم صهیونیستی بخش بزرگی از قدرت خود برای تحت تاثیر قرار دادن و اغوای افکار عمومی را از دست خواهد داد و به این ترتیب نقشه های غرب برای تسلط بر خاورمیانه نیز نقش بر آب خواهد شد.
 

کد خبر 53984

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha