مسابقات قرآن زمینه ساز گسترش فهم جامعه از  آموزه های نورانی وحی است

خبرگزاری شبستان: ​معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد بااشاره به اینکه آشنایی با آخرین تحولات عرصه قرائت و حفظ قرآن یکی از مهم‌ترین دستاوردهای مسابقات بین‌المللی قرآن است، گفت: این مسابقات می‌تواند زمینه‌ساز گسترش فهم جامعه از مفاهیم انسان ساز قرآن است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از ستاد خبری سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره  این مسابقات وتاثیرات آن گفت: در مسابقات بیشتر شاهد یک جو رقابتی هستیم و این جو رقابتی از مسابقات شهرستانی ، استانی و کشوری آغاز شده و تا بخش بین‌المللی ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه از این حیث نیاز به برگزاری مسابقات و رقابت‌های قرآنی وجود دارد، افزود: خوشبختانه در این حیث در بالاترین سطح شاهد برگزاری مسابقات بوده‌ایم و روز به روز بر این سطح نیز افزوده شده است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آشنایی فعالان قرآنی کشورهای مختلف اسلامی با یکدیگر را از دیگر خروجی‌های مسابقات بین‌المللی عنوان کرد و ادامه داد: این موضوع باعث تبادل نظرات بسیار مفیدی خواهد شد، ضمن اینکه شرکت کنندگان در مسابقات از آخرین تحولات حوزه قرائت و حفظ قرآن کریم نیز بهره‌مند خواهند شد.

حشمتی همچنین در مورد تأثیر مسابقات بین‌المللی قرآن بر گسترش فهم و تدبر در قرآن کریم در جامعه خاطرنشان کرد: البته در سطح مسابقات داخلی رقابت‌هایی را در زمینه مفاهیم و تدبر در قرآن کریم شاهد هستیم که در گسترش فهم و تدبر در قرآن در جامعه و جوانان بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات قرآن انطباق کاملی با گسترش فهم و تدبر در قرآن در جامعه خواهد داشت، اظهار داشت: خود قرائت و حفظ قرآن کریم در ابتدا همراه با تدبر بوده است. لذا نوع قرائت‌ها باید همراه با تدبر باشد. فعالیت‌هایی که در حاشیه مسابقات انجام می‌شود می‌تواند بر گسترش فرهنگ تدبر و درک مفاهیم قرآن کریم در جامعه اثرگذار باشد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در مورد تأثیر این مسابقات در بیداری اسلامی عنوان کرد: مشارکت تعداد زیادی از جوانان قرآنی کشورها مختلف اسلامی و حضور در این کنگره عظیم  قرآنی می‌تواند آثار زیادی در بیداری امت  اسلامی داشته باشد.

حشمتی در پایان تاکید  کرد: صدور بیانیه پایانی مسابقات می‌تواند یکی از گزینه‌هایی باشد که با استفاده از آن تلاشی هر چند کوچک در بیداری اسلامی‌ امت‌ها ایفا کرد.

کد خبر 541099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha