بهره برداری آمریکا از ماجرای تروریستی نروژ

واکنش دولتمردان و رسانه های آمریکایی نسبت به حادثه تروریستی نروژ که نوعی سوء استفاده ضد اسلامی است با ترویج اقدامات تروریستی در جهان نشان دهنده پوچ بودن طرح آمریکایی مبارزه با تروریسم می باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان ، در مدت کوتاهی پس از حادثه تروریستی نروژ گزارش هایی منتشر شد که نشان می داد این رویداد یکی از اقدامات اسلام هراسانه از سوی یک افراط گرای ضد اسلام نروژی به نام اندرس برینگ برویک بوده است .حتی خود وی نیز با ارائه بیانیه هایی در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توئیتر پرده از ماهیت ضد اسلامی خود برداشته است اما در این میان واکنش باراک اوباما ، رییس جمهوری آمریکا نسبت به وقوع این حادثه بسیار عجیب است زیرا وی با نسبت دادن این حادثه تروریستی به اسلام سعی کرد تا جنگ آمریکا علیه تروریسم را توجیه کند.
رییس جمهوری آمریکا و رسانه های این کشور سعی دارند با وارونه کردن این حقیقت که خود کشورهای غربی مولد بسیاری از حادثه های تروریستی و ضد انسانی در جهان هستند این طور وانمود کنند که این حادثه منعکس کننده یک ترس ضد اسلامی بوده بنابراین کاملا قابل توجیه است.
آنچه اکنون برای منحرف کردن افکار عمومی در آمریکا نسبت به حادثه تروریستی نروژ در جریان است این است که تروریسم اسلامی آنقدر ترس در میان غربی ها به وجود آورده است که آنها را وادار به انجام اقدامات ضد اسلامی می کند.
رسانه های آمریکا و دولتمردان این کشور که در واررنه کردن حقایق و سوء استفاده از رویدادهایی که در جهان اتفاق می افتد برای برآورده کردن منافع و توجیه اقدامات ضد انسانی خود تبحر ویژه ای دارند این بار فرصت را بسیار مغتنم شمرده و با ادعای اینکه تروریسم اسلامی موجب به وجود آوردن نا امنی در گوشه و کنار جهان شده است به توجیه طرح غیر قانونی " مبارزه با تروریسم " خود پرداخته اند.
در اینجا نیز بار دیگر برخوردهای گزینشی و رویکردهای دوگانه آمریکا بیش از پیش آشکار می شود . اگر هدف آمریکا به معنای واقعی مبارزه با تروریسم در همه جای دنیاست پس نمی تواند در یک کشور اقدامات تروریستی را قابل توجیه بداند و در جای دیگر با نسبت دادن حوادث تروریستی به اسلام و گروه های اسلامی این وقایع را به شدت محکوم کرده و ادعا کند که قصد ریشه کردن آن را دارد.
اما به راحتی می توان فهمید که آنچه از سوی اوباما در خصوص دفاع از حادثه تروریستی در نروژ گفته می شود یک برنامه تبلیغاتی است .
اینکه چرا رهبران غرب و آمریکا همه حوادث تروریستی را بدون اینکه به اسلام مربوط باشد یا به گروه های تروریستی اسلامی یا به ترس ها و نگرانی های ضد اسلامی نسبت می دهند تنها می تواند نشان دهنده عناد و دشمنی آنها با دین اسلام و مسلمان باشد.
آنها می خواهند به هر طریق ممکن همه ناامنی های جهان را به اسلام نسبت دهند تا بدین ترتیب بهانه ای مناسب برای آغاز جنگ و مخالفت خود با مسلمانان داشته باشند.
بنابرگزارش گلوبال ریسرچ ، واکنش رییس جمهوری آمریکا نسبت به حادثه تروریستی نروژ بار دیگر ثابت کرد همه سخنان او درباره علاقه به مسلمانان و تمایل به برقراری ارتبط با کشورهای اسلامی تنها لفاظی هایی برای فریب افکار عمومی است.
دفاع از حادثه تروریستی نروژ از سوی دولتمردان آمریکا همچنین ثابت کرد واشنگتن در عمل هیچ قدمی برای تحقق طرح ادعایی خود برای مبارزه با تروریسم بر نمی دارد زیرا این واکنش نه تنها به ریشه کن کردن تروریسم کمک نمی کند بلکه موجب می شود از این پس اقدامات تروریستی حتی از سوی افراد به بهانه ترس از اسلام روز به روز بیشتر شود و این درست به معنای پوچ بودن طرح آمریکایی مبارزه باذ تروریسم در جهان است.
 

کد خبر 54228

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha