تربیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در طرح ملی حفظ قرآن/ثبت ۳۷۰ موقوفه در دوماهه سال جاری

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تربیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در طرح ملی حفظ قرآن گفت: این در حالی است که در دوماهه ابتدایی سال جدید ۳۷۰ وقف جدید در سامانه جامع موقوفات به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام احمد شرفخانی، در نشست خبری اولین کنگره ملی حضرت محمد هلال بن علی با اشاره به برنامه های سازمان اوقاف در سال 95 گفت: کنگره حضرت سید جلال الدین اشرف امسال در استان گیلان در شهر آستانه اشرفیه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه فراخوان این کنگره اعلام شده است، خاطرنشان کرد: محورهای مقالات این کنگره با موضوعات علمی، عکس و قطعه های ادبی نیز منتشر شده است.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به برگزاری کنگره امامزاده سید بهلول در سال آینده اظهار داشت: رونمایی از فراخوان این کنگره توسط حجت الاسلام محمدی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در آذربایجان غربی و شهر خوی برگزار شد، در این راستا امیدواریم بعد از دریافت آثار در سال آینده این کنگره را برگزار کنیم.

تربیت یک میلیون و 500 هزار نفر در طرح ملی حفظ قرآن  

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری طرح ملی حفظ قرآن اظهار داشت: تاکنون بیش از یک میلیون و 280 هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند و امیدواریم امسال در برنامه پنج ساله سازمان از سال 95 تا 99، تربیت یک میلیون و 500 هزار نفر را در دستور کار قرار دهیم.

وی تصریح کرد: تاکنون سهمیه های استانی و شهرستانی و روش های طرح ملی حفظ را ابلاغ کرده ایم که به صورت حفظ موضوعی و ترتیلی می باشد این در حالی است که زیرساخت های تربیت مربی نیز آماده شده و تاکنون بیش از شش هزار نفر مربی حفظ قرآن آموزش دیده اند.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به آموزش مجازی حفظ قرآن برای علاقه مندان در این زمینه تاکید کرد: بسته آموزشی حفظ موضوعی قرآن در مسابقات بین المللی قرآن رونمایی شد. بر این اساس کسانی که امکان حضور در کلاس ها و فضای مجازی را ندارند با این بسته به صورت مکاتبه ای می توانند آموزش حفظ قرآن را در خانه فراگیرند.

حضور دو هزار نفر در طرح ملی رحله با آغاز تابستان

معاون فرهنگی سازمان اوقاف با اشاره به برگزاری طرح ملی رحله با آغاز فصل تابستان ادامه داد: در این طرح علاقه مندان به مدت 2 ماه به صورت شبانه روزی حافظ 4 جز از قرآن کریم می شوند به طوری که در سال گذشته 1500 نفر نیز حافظ 4 جزء از قرآن شدند.

وی با بیان اینکه امسال بیش از 2 هزار نفر خروجی این طرح می باشد، گفت: این طرح با مشارکت موسسه بیت الاحزان حضرت زهرا (س) برگزار خواهد شد و علاقه مندان به ادامه این طرح می توانند در طول یک سال حافظ کل قرآن شوند.

حجت الاسلام شرفخانی ادامه داد: امسال در 16 استان طرح رحله برگزار شده و هزینه ثبت نام در این طرح 100 هزار تومان و ثبت نام نیز تا 25 خرداد ادامه دارد.

ثبت 370 موقوفه در دوماهه سال جاری

معاون فرهنگی سازمان اوقاف با اشاره به موقوفات سال جاری افزود: با توجه به اینکه توسعه فرهنگ وقف در کشور جزو برنامه های سازمان می باشد از ابتدای امسال و در دو ماهه اخیر 370 مورد وقف جدید در کشور به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه تمامی وقف ها نسبت به نیازهای جامعه به ثبت رسیده است، گفت: موقوفات در موضوع ازدواج، قران و اهل بیت رسیدگی به ایتام و مستمندان، کمک تحصیلی، مساجد در سامانه جامع موقوفات به ثبت رسمی رسیده اند.

برگزاری طرح "نشاط معنوی" در امامزادگان و بقاع متبرکه

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به برگزاری طرح اوقات فراغت دانش آموزان به نام نشاط معنوی در آستان مبارکه امامزادگان خاطرنشان کرد: با توجه به غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در ایام تعطیلات تابستانی امسال این طرح را در سه زمان برگزار خواهیم کرد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف با بیان اینکه امسال نسبت به ظرفیت امامزادگان برنامه ریزی در سه زمان انجام شده است، اظهار داشت: از 17 خرداد تا 3 شهریور در 75 روز طرح اول برگزار خواهد شد. همچنین طرح دوم از 17 خرداد تا آخر تیرماه در 45 روز و طرح سوم از 19 تیرماه تا 3 شهریور نیز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اعزام مبلغین به این طرح اظهار داشت: برنامه های آموزشی، اخلاقی و رفتاری، مباحث قرآنی، احکام، برگزاری کارگاه ها از جمله برنامه های طرح نشاط معنوی می باشد این در حالی است که در این طرح از ظرفیت دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن استفاده شده و در 1300 بقعه برگزار می شود.

کد خبر 546212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha